کد خبر : 241314 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۶:۰۱

۴ خوراکی که بیشتر از موز پتاسیم دارند

۴ خوراکی که بیشتر از موز پتاسیم دارند از خواص مهم پتاسیم می‌توان به رفع گرفتگی‌های عضلانی، اختلالات قلبی و رفع انقباض ماهیچه‌ها اشاره کرد، بنابراین ۴ ماده غذایی که حتی از موز نیز پتاسیم بیشتری دارند به شما پیشنهاد می‌شود. پتاسیم از الکترولیت‌های ضروری برای بدن انسان است. الکترولیت‌ها …

۴ خوراکی که بیشتر از موز پتاسیم دارند

۴ خوراکی که بیشتر از موز پتاسیم دارند

از خواص مهم پتاسیم می‌توان به رفع گرفتگی‌های عضلانی، اختلالات قلبی و رفع انقباض ماهیچه‌ها اشاره کرد، بنابراین ۴ ماده غذایی که حتی از موز نیز پتاسیم بیشتری دارند به شما پیشنهاد می‌شود.

پتاسیم از الکترولیت‌های ضروری برای بدن انسان است. الکترولیت‌ها به بدن برای انتقال پیام‌های الکتریکی به سلول‌ها کمک می‌کنند و این آن چیزی می‌تواند باشد که بدن شما برای زنده ماندن نیاز دارد.

از دیگر خواص پتاسیم رفع گرفتگی‌های عضلانی، رفع اختلالات قلبی و رفع انقباض ماهیچه‌هاست. علاوه بر همه این موارد پتاسیم به بدن شما کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را به گلیکوژن تبدیل کند و این امر به بدن شما کمک می‌کند تا ذخیره غذایی ایجاد کند که قادر است به سرعت به انرژی تبدیل شود. بنابراین بعد از یک تمرین ورزشی زمانی که شما به انرژی بیشتری نیازمندید، این پتاسیم است که به کمک بدنتان می‌آید و سوخت کافی را می‌تواند برای ماهیچه‌هایتان فراهم کند و به رشد و بازسازی بافت‌های ماهیچه شما بپردازد.

۷۰ درصد از پتاسیم بدن به صورت مایع در پلاسما، خون و عرق شما وجود دارد. بنابراین هر چه بیشتر عرق کنید پتاسیم بیشتری از دست می‌دهید و نیاز بیشتری به جذب این ماده ضروری پیدا می‌کنید، باورهای عامیانه تنها موز را منبع سرشار پتاسیم می‌دانند که در زیر به معرفی ۴ منبع سرشار پتاسیم که حتی از موز نیز غنی تر هستند می پردازیم:

آواکادو

علیرغم باورهای عامیانه که آواکادو را زیاد مفید نمی‌دانند، یک فنجان آواکادوی خرد شده دارای ۷۰۸mg پتاسیم است. تنها باید بدانید که مصرف بیش از حد آن باعث جذب کالری بیش از حد می‌شود.

سیب زمینی شیرین

مصرف طولی ۵ اینچ از سیب زمینی شیرین علاوه بر کربو هیدرات فراوان که به چرخه گلیکوژن بدن شما کمک می‌کند ۴۳۸mg ‌پتاسیم را نیز برای شما به همراه دارد.

ماست بدون چربی

ماست بدون چربی به غیر از پتاسیم حاوی چندین نوع پروتئین مفید برای بدن است که بعد از هر تمرین ورزشی برای بافت‌های ماهیچه ای بسیار مفید و کارساز است.

آب نارگیل

به طور تقریبی هر لیوان آب نارگیل حاوی ۴۸۰mg پتاسیم است که بعد از تمام حرکات ورزشی توصیه می‌شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 507 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php