کد خبر : 241191 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱

حیوانی که چشم هایش از مغزش بزرگ تر است!

حیوانی که چشم هایش از مغزش بزرگ تر است! شترمرغ از بزرگترین پرنده‌های کره خاکی محسوب می‌شود که نمی‌تواند پرواز کند و زادگاه اصلی آن قاره آفریقا است. اگرچه شترمرغ در طبیعی زندگی می‌کند ولی از آن به عنوان یکی از حیوانات پرورشی یاد می‌شود و مردم جهان از گوشت، …

حیوانی که چشم هایش از مغزش بزرگ تر است!

حیوانی که چشم هایش از مغزش بزرگ تر است!

شترمرغ از بزرگترین پرنده‌های کره خاکی محسوب می‌شود که نمی‌تواند پرواز کند و زادگاه اصلی آن قاره آفریقا است. اگرچه شترمرغ در طبیعی زندگی می‌کند ولی از آن به عنوان یکی از حیوانات پرورشی یاد می‌شود و مردم جهان از گوشت، تخم، پوست و … آن استفاده می‌کنند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده حدود دو میلیون شترمرغ در سراسر جهان موجود است و در مورد این پرنده حقایقی وجود دارد که به احتمال قوی برخی از آنها را نمی‌داند. رنگ جوجه نر و ماده شترمرغ با یکدیگر متفاوت است و در حالی که نوع نر آن پرهای سفید و مشکی دارد، شترمرغ ماده به رنگ خاکستری و قهوی است.

شتر مرغ می‌تواند بدون نوشیدن آب مدت طولانی زندگی کند و آب مورد نیاز بدن خود را از غذای روزانه جذب می‌کند. این پرنده در غذای روزانه خود از ملخ و مارمولک‌های کوچک هم تغذیه می‌کند و نسبت به جثه خود پرسرعت‌ترین پرنده روی زمین است. بر اساس بررسی‌های علمی گفته می‌شود که یک شترمرغ بالغ می‌تواند از شیر یا پلنگ هم سریع‌تر بدود. شترمرغ ها در هر پای خود فقط دو انگشت دارند و اگر با پای بلند خود لگد بزنند حتی می‌توانند شیر را زخمی کنند. این پرنده بین همه حیوانات روی زمین بزرگترین چشم را دارد و حتی گفته می‌شود چشم شترمرغ‌ها از مغز آنها بزرگتر است.

این پرنده اگر احساس خطر کند سر خود را بین روی زمین می‌برد و سیستم ایمنی پرنده به گونه‌ای تعریف شده است که می‌توان گفت تقریبا هرگز بیمار نمی‌شود. شترمرغ بزرگترین و سنگین‌ترین پرنده در جهان محسوب می‌‌شود و در حالی که اندازه هر تخم آن 24 برابر تخم مرغ است، حدود دو ساعت طول می‌کشد تا یک تخم شترمرغ پخته شود.

شترمرغ ماده می‌تواند از بین انبوه تخم‌هایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تخم خود را به راحتی شناسایی کند و باستان‌شناسان می‌گویند قدمت حضور این پرنده روی کره خاکی به بیش از 120 میلیون سال می‌رسد. یک شترمرغ به طور میانگین بین 30 تا 70 سال عمر می‌کند.

3/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 740 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php