کد خبر : 239735 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

این افراد هرگز کره بادام زمینی نخورند!

این افراد هرگز کره بادام زمینی نخورند! کره بادام زمینی در مقادیر مساوی با کره لبنی، اگر با روغن های هیدروژنه (جامد) مخلوط نشده و تقلبی نباشد، ارجحیت مصرف دارد اما مصرف آن برای برخی افراد توصیه نمی‌شود. بادام زمینی به دلیل دارا بودن ترکیبات حساسیت‌زا احتمال دارد در افراد …

این افراد هرگز کره بادام زمینی نخورند!

این افراد هرگز کره بادام زمینی نخورند!

کره بادام زمینی در مقادیر مساوی با کره لبنی، اگر با روغن های هیدروژنه (جامد) مخلوط نشده و تقلبی نباشد، ارجحیت مصرف دارد اما مصرف آن برای برخی افراد توصیه نمی‌شود. بادام زمینی به دلیل دارا بودن ترکیبات حساسیت‌زا احتمال دارد در افراد مستعد و خردسالان باعث بروز آلرژی شود و مقدار کمی از آن می تواند منجر به شوک آنافیلاتیک شود. در نتیجه مصرف آن برای کودکان زیر ۲ سال و خانم های باردار و شیرده توصیه نمی شود.

لازم است بدانید شوک آنافیلاتیک واکنش بسیار شدید به مصرف مواد خوراکی حساسیت زاست که در عرض چند دقیقه و گاه چند ثانیه رخ می دهد و طی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به اوج خود می رسد. سرفه، تنگی نفس، سفتی و تورم گلو، احساس فشردگی در قفسه سینه، تپش قلب، التهاب مخاط زبان و دهان و بینی، کبودی لب ها، سرگیجه و تهوع و استفراغ از علایم آن است که باید هر چه سریع تر بیمار را به مراکز درمانی انتقال داد.

نکته قابل توجه دیگر در خصوص کره بادام زمینی این است که از جذب ید توسط بدن جلوگیری کرده و گواتروژن محسوب می‌شود. بنابراین مصرف آن برای مبتلایان به تیروئید مضر است. همچنین به دلیل آنکه بادام زمینی غنی از اگزالات است و به تشکیل سنگ های کلیوی از جنس اگزالات کلسیم کمک می کند، استفاده از آن برای مبتلایان به سنگ کلیه و مثانه توصیه نشده است.

کره بادام زمینی همچون کره لبنی به دلیل کالری بالایی که دارد چاق کننده بوده و اگر در صنعت تولید مواد غذایی به همراه شکر و شکلات و دیگر ترکیبات شیرین تهیه شده باشد انتقال دهنده کالری بیشتری خواهد بود. روش نگهداری این کره بدین گونه است که بر خلاف کره لبنی احتیاجی به نگهداری در یخچال ندارد، اما چون در معرض نور اکسید می‌شود و خواص خود را از دست می دهد بهتر است در محیط تاریک نگهداری شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 371 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php