کد خبر : 238420 تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۰۰

راهنمای خرید یک هدفون خوب

راهنمای خرید یک هدفون خوب هدفون ها امروزه به یکی از لوازم جانبی ضروری تبدیل شده اند، شاید انتخاب بهترین هدفون برای شما نیز کار دشواری باشد، در اینجا به بررسی فاکتور های انتخاب یک هدفون خوب می پردازیم. هدفون ها این روزها به یکی از دوست های خوب ما …

راهنمای خرید یک هدفون خوب

راهنمای خرید یک هدفون خوب

هدفون ها امروزه به یکی از لوازم جانبی ضروری تبدیل شده اند، شاید انتخاب بهترین هدفون برای شما نیز کار دشواری باشد، در اینجا به بررسی فاکتور های انتخاب یک هدفون خوب می پردازیم.

هدفون ها این روزها به یکی از دوست های خوب ما تبدیل شده اند، در اتوبوس، در راه بازگشت به منزل، در شلوغی ها فقط با قرار دادن هدفون در گوش می توانیم به راحتی از شلوغی ها جدا شویم و از موسیقی لذت ببریم. بسیاری از افراد هنگام انتخاب هدفون ها با مشکل مواجه می شوند. معمولاً افراد در این فکر هستند که بهترین هدفون را انتخاب کنند تا در حین داشتن بهترین کیفیت پول خود را نیز درراه درستی خرج کرده باشند، در اینجا ما به بررسی مسائلی می پردازیم که به شما کمک می کند تا بهترین هدفون را انتخاب کنید.

اولین نکته ای که باید قبل از شروع این مقاله اشاره کرد این است که بسیاری از هدفون ها در ظاهر با هم تفاوتی ندارند و بیشتر تفاوت آن ها در برخی ساختار های فنی آن ها است، پس باید در حین انتخاب هدفون به این موارد اهمیت دهید:

فرکانس:

در واقع فرکانس مقدار امواجی است که یک هدفون می تواند تولید کند و به گوش ما برساند، بی شک شما با واژه فرکانس صدا آشنا هستید، در این جا نیز منظور از فرکانس بازه صدایی است که یک هدفون تولید می کند و به گوش ما می رسد. گوش انسان محدودیتی در شنیدن فرکانس ها دارد و فرکانس های میان ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز را به راحتی می شنود، اما باید به این نکته اشاره کرد که هدفون هایی هستند که صدایی بالاتر از این رنج تولید می کنند، شاید بتوان این موضوع را این گونه برداشت کرد که صدایی بالاتر از فرکانس گوش انسان باعث می شود تا برخی از کلمات و سخنان بهتر شنیده شوند ولی در کل این موضوع باعث کیفیت بهتر هدفون و کیفیت بهتر صدا نمی شود.

مقاومت ظاهری:

مقاومت ظاهری واژه بسیار روشنی است و هر مخاطب و کاربری با نگاه کردن به هدفون خود می تواند به راحتی این موضوع را دریافت کند که این هدفون از مقاومت بالایی برخوردار است یا خیر.

حساسیت:

در واقع حساسیت در هدفون ها این گونه تعریف می شود که یک سیگنال الکترونیکی چگونه به یک سیگنال آکوستیک تبدیل می شود، به زبان ساده تر، یک هدفون چگونه می تواند یک صدای بسیار بلند را پخش کند، کیفیت صدا چگونه خواهد بود. این مسئله یکی از مهم ترین فاکتور ها در انتخاب هدفون مناسب است.

بخش های صدایی:

بخش های صدایی با درایور های صدا یکی از مهم ترین بخش های هدفون است، این بخش ها سیگنال های الکتریکی را به فشار صدا تبدیل می کنند، در هدفون های کوچک اضافه کردن درایور های صدا کار بسیار مشکلی است چون فضای کمی در اختیار است و نمی توان در آن فضای کم مانور داد. بسیاری از کارخانه ها برای ایجاد و ساخت هدفون های بهتر از دو بخش صدایی استفاده می کنند، استفاده از یک بخش صدایی باعث به گوش رسیدن فرکانس های متوسط می شود.

شاخص های متفاوت

شناخت انواع و اقسام هدفون ها یکی از روش های بسیار خوب برای انتخاب مناسب است، باید هر کاربر بداند که چه هدفونی چه کیفیت صدایی به او خواهد داد و هر هدفون برای چه کاری مناسب است، از نظر ابعاد نیز هدفون های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که از بزرگ تا کوچک مناسب با گوش ما طراحی شده اند و بر روی گوش ما قرار می گیرند.

Earbuds:

ایرباد ها در واقع هدفون های کوچک هستند که با گوشی های هوشمند عرضه می شود و بسیاری از ما روزمره با آن ها سر و کار داریم، این هدفون ها ابعاد کوچکی دارند و به راحتی درون گوش قرار می گیرند و به فرم گوش طراحی شده اند.

هدفون های درون گوشی:

هدفون های درون گوشی از نظر ظاهری بسیار شبیه به ایرباد ها هستند اما تفاوت اساسی این هدفون ها با ایرباد ها این است که این هدفون ها به صورت کامل به گوش شما فرو می رود و قسمت سوراخ گوش شما را به صورت کامل می پوشاند. این هدفون ها صدا های اطراف را به خوبی کاهش می دهد و شما حین استفاده هیچ صدای اضافی از اطراف نمی شنوید.

هدفون های روی گوشی:

هدفون های روی گوشی در واقع همان هدفون های بزرگی هستند که بر روی سر قرار می گیرند و معمولاً وزن بیشتری از ایرباد ها دارند. این هدفون ها به صورت کامل گوش را پوشش می دهند و صدای طبیعی تری را برای ما به ارمغان می آورند.

Over Ear headphones :

در واقع این هدفون ها هدفون های اصلی و قدیمی هستند که همه ما می شناسیم، معمولا وزن زیادی دارند، گوش را به صورت کامل پوشش می دهند و هیچ صدایی از اطراف به گوش کاربر نمی رسد. این هدفون ها صدای hi-fi تولید می کنند و این هدفون ها سنگین وزن هستند و قابلیت حمل را ندارند، تفاوت هدفون های Over Ear headphones با هدفون های روی گوشی این است که این هدفون ها ابعاد بزرگتری دارند و پوشش بیشتری بر روی گوش ما خواهند داشت در صورتی که هدفون های روی گوشی معمولاً قابلیت حمل را دارند و ابعاد کوچک تری دارند.

در ادامه می توان به نکات مهمی در رابطه با هدفون ها اشاره کرد که شما در انتخاب راحت تر هدفون مناسب راهنمایی کند:

هدفون هایی که پشت باز دارند باعث می شود تا صدا از آن ها رد شود و به فرض مثال در اتوبوس شخص کنار شما نیز به راحتی صدای موسیقی شما را می شنود، منظور از هدفون در این جا هدفون های روی گوشی و Over Ear headphones ها است. در نقطه مقابل همین نکته هدفون هایی وجود دارند که پشت آن ها بسته است و صدا را در داخل گوش کاربر پخش می کنند.

برخی از هدفون ها قابلیت اتصال بدون سیم به دستگاه را دارند، در این جا باید به این موضوع نیز اشاره ای شود که این قابلیت مزایای بیشتری دارد و یا معایب بیشتری دارد:

هدفون های با سیم:

این هدفون ها کیفیت صدای بهتری دارند، نیازی به شارژ شدن ندارند، محدودیتی در حرکت برای کاربر ایجاد می کنند، اگر سیم این هدفون ها دچار مشکلی شود به راحتی قابل ترمیم است.

هدفون های بدون سیم:

کابلی برای اتصال ندارند، در حرکت کاربر محدودیت ایجاد نمی کنند، باید به صورت مداوم شارژشوند، باید از طریق بلوتوث و یا راه های دیگر به دستگاه متصل شوند.

در این میان هدفون های خاصی نیز وجود دارد مثل هدفون های گیمینگ، هدفون های ورزشی، هدفون های برای مصارف خانگی و سرگرمی و هدفون های دی جی ها که این هدفون ها هر کدام براساس ساختار کارایی های متفاوتی دارند، به عنوان مثال هدفون ورزشی باید وزن کمی داشته باشد و ضد آب نیز باشد.

در آخر باید به این نکته اشاره کرد که شما در هنگام انتخاب هدفون باید نکات زیر را در نظر بگیرید: راحتی هدفون، قابل حمل بودن، وزن سبک، کابل خوب، کیفیت پخش صدای واضح.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 528 بار
دیدگاهتان را بنویسید

شهین در تاریخ 27 شهریور 1396 گفته : پاسخ دهید

نظرتون درباره هدفونای سنهایزر چیه ؟

css.php