کد خبر : 237411 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

طرز تهیه اسموتی اسفناج

طرز تهیه اسموتی اسفناج مواد لازم طرز تهیه تمام مواد اولیه را در یک مخلوط کن ریخته و تا زمانی که نوشیدنی یکدستی حاصل شود آن را مخلوط نمایید. نکات • برای اینکه اسموتی غلیظ تری داشته باشید، پودر تخم کتان را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و …

طرز تهیه اسموتی اسفناج

طرز تهیه اسموتی اسفناج

مواد لازم

طرز تهیه اسموتی اسفناج

طرز تهیه

تمام مواد اولیه را در یک مخلوط کن ریخته و تا زمانی که نوشیدنی یکدستی حاصل شود آن را مخلوط نمایید.

نکات

برای اینکه اسموتی غلیظ تری داشته باشید، پودر تخم کتان را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و اجازه دهید به مدت ۲ ساعت در آن خیس بخورد. می توانید این کار را از شب قبل انجام دهید.

به جای آب هم می توانید آب نارگیل و یا شیر را هم جایگزین کرد.

از اسموتی های سبز رنگ به منظور «سم زدایی» و «پاک سازی» بدن استفاده می‌شود. در این قسمت می‌خواهیم شما را با طرز تهیۀ یک اسموتی ساده آشنا کنیم. یک نوشیدنی بسیار گوارا و مفید، مخصوص فصل زمستان. این اسموتی از مواد اولیه‌ای تشکیل شده است که موجب تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. این نوشیدنی انرژی‌زا رنگ سبز روشن بسیار زیبایی دارد اما با این وجود نباید آن را بسیار سرد سرو کرد که به دندان‌ها آسیب برسد. درواقع باید آن را یک اسموتی فوق العاده برای فصل زمستان دانست.

گیاه اسفناج که سرشار از مواد مغذی است مادۀ اولیه و اصلی این نوشیدنی را تشکیل می‌دهد. اگر برای اولین بار است که قصد دارید اسموتی سبز رنگ تهیه کنید، پیشنهاد من آن است که از اسفناج استفاده کنید چرا که نسبت به سایر برگ های خوراکی سبز رنگ همچون برگ چغندر و کلم پیچ، طعم ملایم‌تری داشته و با معده نیز سازگاری بیشتری دارد. لیمو و زنجبیل طعم تند دوست داشتنی به آن می‌دهد. من عاشق طبیعت گرم زنجبیل هستم. در واقع همین کاربرد زنجبیل در این اسموتی است که گفته می‌شود نوشیدنی مناسب فصل زمستان است.

در مرحلۀ آخر، به اسموتی یک قاشق غذاخوری سرپُر تخم کتان اضافه می‌کنیم. این بذرهای بسیار مقوی دو خاصیت عمده دارند: اول اینکه پروتئین، فیبر و سایر مواد مغذی بدن را فراهم می‌کنند و از طرف دیگر به عنوان ماده‌ای قوام دهنده عمل می‌کند (که به ویژه در اسموتی‌های بدون موز همچون این اسموتی بسیار کاربرد دارد). تنها با اضافه کردن کمی پودر تخم کتان به سایر مواد اولیه به غلظت دلخواه خود دست خواهید یافت. با این حال، اگر تمایل دارید اسموتی‌تان از این هم غلیظ تر باشد «ژل» تخم کتان درست کنید. فقط کافی است پودر تخم کتان را برای چند ساعت و یا از شب قبل در آب خیسانده و آن را به سایر مواد اولیه بیفزایید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، اسلاید ، انواع دسر بازدید 864 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php