کد خبر : 236695 تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

اشتباهاتی که هنگام خرید سیسمونی انجام می دهید!

اشتباهاتی که هنگام خرید سیسمونی انجام می دهید! فرزند اولم را که باردار بودم فهرستی از لوازم مورد نیاز نوزاد تهیه کردم تا دوستانی که برای جشن بارداری به دیدنم می آیند از آن استفاده کنند. تمام کتابهای موجود در مورد مشخصات بهترین کالسکه، پوشک، پستانک، پیشبند و غیره را …

اشتباهاتی که هنگام خرید سیسمونی انجام می دهید!

اشتباهاتی که هنگام خرید سیسمونی انجام می دهید!

فرزند اولم را که باردار بودم فهرستی از لوازم مورد نیاز نوزاد تهیه کردم تا دوستانی که برای جشن بارداری به دیدنم می آیند از آن استفاده کنند. تمام کتابهای موجود در مورد مشخصات بهترین کالسکه، پوشک، پستانک، پیشبند و غیره را خواندم. میخواستم مطمئن باشم که درست انتخاب میکنم، علاوه بر این، اولین بار بود که مادر میشدم و میخواستم برای همه چیز کاملا آماده باشم. فکر میکردم بهتر است بیشتر از حد نیازم لوازم تهیه کنم (نمیدانم چرا به فکرم نرسید که بعد از تولد نوزاد هم میشود خرید کرد!) میخواهم بدانید که فقط شما نیستید که خودتان را در مقابل کوهی از انتخاب های موجود یکه و تنها میبینید!

حالا من و چند تا مادر دیگر مثل خودم، برای کسانیکه درگیر تهیه این طور لوازم هستند توصیه هایی داریم:

لازم نیست که از همه چیز نوی آنرا داشته باشید

درست است که نوزاد شما نو و جدید است اما این دلیل نمیشود حتما تمام لوازمش هم نو باشد. اگر دوستانی دارید که میتوانند لباسهای کودکشان را به شما بدهند، تردید نکنید و با افتخار قبول کنید (مگر اینکه مثلا لک شده باشند یا بو گرفته باشند، در این صورت مودبانه پیشنهادشان را رد کنید). یک نکته هست که شاید به آن دقت نکرده باشید؛ لباسهای استفاده شده از بس شسته شده اند خیلی لطیف و نرماند. ممکن نیست بتوانید لباس نویی بخرید که به اندازهی پوست کودک شما لطیف شده باشد. یادتان باشد پیدا کردن لباسهای نوزادی که خیلی کم پوشیده شده باشند آنقدرها هم سخت نیست. دوستان زیادی هستند که با روی باز حاضرند لباسهای کودکشان را به دیگران بدهند.

منتظر نباشید که کسی لوازم گرانقیمت برایتان بخرد

واقعا فکر میکنید کسی تخت کودک یا تشک آنچنانی برای شما میخرد؟ نتیجه این توقع چیزی جز ناامیدی نیست. تخت، تشک، صندلی ماشین و لوازم دیگر گرانتر را خودتان به شخصه تهیه کنید تا بدهکار و مدیون دیگران نشوید. از دیگران میشود توقع داشت نهایتا چیزهای مثل دماغگیر بخرند.

رنگهای خیلی دخترانه یا خیلی پسرانه نخرید

دقیق نمیدانم چه شد که وقتی فهمیدم بچه ام دختر است به این فکر افتادم صندلی ماشین یا صندلی ناهارخوری کودک را به رنگ صورتی جیغ نخرم، در عوض تصمیم گرفتم از رنگهای خنثی تر استفاده کنم. به این ترتیب وقتی سه سال بعد فهمیدم که پسردار میشوم نفس راحتی کشیدم چون میدانستم مجبور نیستم پسرم را در کالسکٔه باربی و سیندرلا این طرف و آن طرف ببرم!

خودتان را گرفتار هر چیز جدیدی که به بازار می آید نکنید

بله، خیلی جالب است که مثلا یک ننو در 17 جهت حرکت کند و همزمان لالایی هم بخواند! اما مهم این است که تحت تأثیر گرانترین و جدیدترین چیزهایی که به بازار میآید نباشید. یادمان نرود که میلیونها سال است زنها بدون مانیتور مادون قرمزی که از اتاقی به اتاق دیگر کودکشان را نشانشان بدهد بچه بزرگ کردهاند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : خانه و خانواده ، سبک زندگی بازدید 338 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php