کد خبر : 236066 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

نکاتی برای خرید سرخ کن مناسب

نکاتی برای خرید سرخ کن مناسب سرخ کن از جمله لوازم خانگی مدرن است که در رنگ ها، طرح ها و اندازه های مختلف تولید می شود. با استفاده از سرخ کن نیازی نیست مقابل اجاق گاز برای ساعات زیادی بایستید و از شر ماهیتابه ها خلاص می شوید. این …

نکاتی برای خرید سرخ کن مناسب

نکاتی برای خرید سرخ کن مناسب

سرخ کن از جمله لوازم خانگی مدرن است که در رنگ ها، طرح ها و اندازه های مختلف تولید می شود. با استفاده از سرخ کن نیازی نیست مقابل اجاق گاز برای ساعات زیادی بایستید و از شر ماهیتابه ها خلاص می شوید. این دستگاه با سرعت بیشتری عمل سرخ کردن غذا را در حرارت معین انجام می دهد. البته سرخ کن ساختار زیاد پیچیده ای ندارد و تنها شامل یک المنت گرم کننده و یک محفظه روغن است.

البته سرخ کن های امروزی سبد فلزی دارند که غذا درون آن قرار می گیرند و به درون روغن جوشیده می رود تا عمل سرخ کردن انجام گیرد. برای آماده کردن غذاهای سرخ شده و فست فودها به این دستگاه نیاز دارید. چون المنت گرم کننده در سرخ کن ها با روغن تماس دارد، انرژی کمتری اتلاف می شود.

سرخ کن ها معمولا از جنس استیل یا فولاد نرم هستند که استیل ها نسبت به فولاد نرم بهتر هستند زیرا کمتر خورده می شوند و گارانتی بهتری دارند.

برخی از سرخ کن ها دارای نقطه سرد در کف دیگ خود هستند و چون مقداری از خرده های غذا در کف دیگ ته نشین می شود، دمای پایین باعث فاسد شدن یا لکه دار شدن روغن نخواهد شد.

برای خرید سرخ کن لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

سرخ کن را متناسب با تعداد اعضای خانواده بخرید

باید در زمان خرید تمام جوانب را مد نظر داشته باشید و سرخ کنی بخرید که متناسب با جمعیت خانواده باشد. مثلا یک سرخ کن بزرگ برای یک زوج جوان مناسب نیست.

علاوه بر آن به نوع ظرف روغن سرخ کن هم توجه داشته باشید. حتی الامکان سعی کنید ظرف روغن به شکل استوانه ای باشد تا قطعات بزرگ غذا به راحتی درون محفظه روغن جا بگیرد. خانواده های کم جمعیت بهتر است سرخ کنی با ظرف روغن چهار گوش بخرند. عمق مناسب برای این است که روغن کافی در محفظه جای بگیرد و مواد غذایی به راحتی در آن شناور شوند. روغن باید تقریبا نیمی از ظرف را پر کند. در صورتی که این ظرف متحرک و قابل جدا شدن باشد، به راحتی شست و شو و تمیز می شود.

نوع سرخ کن و بودجه خود را مشخص کنید

در وهله اول باید نوع نیازتان را مشخص کنید و بدانید دقیقا برای چه هدفی می خواهید در منزل سرخ کن داشته باشید. علاوه بر آن باید بودجه تان را در نظر بگیرید.

رنگ و طراحی سرخ کن را مد نظر داشته باشید

هر چند این نکته در نظر بسیاری از افراد مهم نیست اما باید بدانید رنگ سرخ کن باید با طراحی و دکوراسیون آشپزخانه تان هماهنگ باشد تا از رنگ بندی یکسان وسایل تان لذت ببرید. پس توجه داشته باشید که چه مدل، اندازه و رنگی برای فضای آشپزخانه شما مناسب است.

بهتر است سرخ کن با چراغ های هشدار دهنده بخرید

باید سرخ کن مناسب چراغ های نمایشگر داشته باشد. پس سرخ کنی بخرید که چراغ هشدار دهنده وضعیت داشته باشد. منظور از این نکته وجود چراغی است که آماده بودن دستگاه و رسیدن به درجه حرارت موردنظر را به شما نشان دهد.

سرخ کن با سبد آسانسور دار مناسب نیست

گاهی نیاز است قطعات غذا را بدون سبد در محفظه روغن قرار دهید تا سرخ شود. در این شرایط باید از کفگیری استفاده کنید که به ظرف روغن صدمه نزند. سبد باید جایی برای قرار گیری در بالای سطح روغن داشته باشد تا روغن اضافه از مواد درون آن بیرون بیاید. با این وجود سبدهای سرخ کن های آسانسور دار زودتر از نوع دستی خراب می شوند.

سرخ کن تایمر دار مناسب است

سرخ کن تایمر دار کارایی بیشتری نسبت به سرخ کن بدون تایمر دارد. معمولا در دستور پخت غذا درجه حرارت مطلوب پخت بیان می شود. پس بعد از داغ شدن روغن ( چراغ نشان دهنده نشان می دهد ) تایمر را روی درجه حرارت مورد نظرتان تنظیم کنید.به این صورت نیازی نیست در طول مدت پخت مراقب غذایتان باشید و می توانید به بقیه کارهایتان برسید تا غذا در آن زمان و درجه حرارت سرخ شود.

لایه داخلی سرخ کن نچسب باشد

لایه داخلی نچسب از جمله خصوصیات یک سرخ کن مناسب است. این ویژگی سبب می شود ضایعات و دور ریختنی غذا کمتر شود و سرخ کن نیز راحت تر شسته شود.

فیلتر سرخ کن قابل تعویض باشد

باید سرخ کنی بخرید که صافی های آن قابل تعویض و تمیز کردن باشد. فیلتر سرخ کن از پخش بخار و بوی ناشی از سرخ کردن غذا جلوگیری می کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : خانه و خانواده ، سبک زندگی بازدید 340 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php