کد خبر : 233271 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

روش تمیز کردن دستگیره کابینت آشپزخانه

روش تمیز کردن دستگیره کابینت آشپزخانه دستگیره های کابینت های آشپزخانه، به مرور جرم زیادی می گیرند. هرگاه در یکی از کابینت ها و یا کشوها را باز می کنیم، کمی روغن و یا چرک و لکه، از دستان خود به دستگیره ها منتقل می کنیم. پس از مدتی، این …

روش تمیز کردن دستگیره کابینت آشپزخانه

روش تمیز کردن دستگیره کابینت آشپزخانه

دستگیره های کابینت های آشپزخانه، به مرور جرم زیادی می گیرند. هرگاه در یکی از کابینت ها و یا کشوها را باز می کنیم، کمی روغن و یا چرک و لکه، از دستان خود به دستگیره ها منتقل می کنیم. پس از مدتی، این روغن و ناخالصی ها، می توانند از درخشندگی دستگیره ها بکاهند و باعث شوند رنگ دستگیره ها تغییر کند. در این مطلب، تمیز کردن دستگیره های کابینت های آشپزخانه را خواهیم آموخت.

با کمک پیچ گوشتی، دستگیره ها را از کابینت ها در بیاورید. شوینده ها می توانند به چوب کابینت ها آسیب وارد کنند. پشت دستگیره ها نیز ممکن است محل تجمع جرم ها باشد، با درآوردن دستگیره ها می توان آنها را کامل تمیز کرد.

دستگیره را با یک دست، صاف و محکم نگه داشته و پیچ گوشتی را به صورت پادساعت گرد بچرخانید تا پیچ باز شود.

پیچ ها را درآورده و در جایی نگه دارید.

یک کاسه را پر از آب گرم و شوینده کرده، کف درست کنید و دستگیره ها را داخل آن غوطه ور سازید.

بگذارید دستگیره ها به مدت 30 دقیقه در این محلول باقی بمانند.

با کمک یک مسواک کهنه، روی دستگیره های فلزی، چینی و یا فلزی می توانید بکشید. روی دستگیره های چوبی را با پارچه نرم بسابید.

هر نوع تورفتگی، کثیفی و چربی را با مسواک و یا پارچه نرم تمیز کنید.

بگذارید دستگیره ها کاملا خشک شوند.

از پولیش فلز می توانید برای برطرف کردن انواع لکه استفاده کنید و درخشندگی اولیه را به دستگیره ها برگردانید. با کمک پارچه ای نرم، پولیش را به تمام سطح دستگیره ها برسانید.

کمی موم روی دستگیره ها بمالید تا لکه کمتر روی آنها بشیند.

دستگیره ها را دوباره روی کابینت ها پیچ کنید.

نکات و هشدارها

دستگیره های چوبی را حتما باید با آب و صابون ملایم تمیز کرد. دستگیره های فلزی و یا شیشه ای را می توان با شوینده های قوی تری نیز شست.

5/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : دکراسیون منزل ، سبک زندگی بازدید 1,570 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php