کد خبر : 232891 تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۱۲

در صورت نادیده گرفتن این علائم کلیه هایتان را از دست می دهید!

در صورت نادیده گرفتن این علائم کلیه هایتان را از دست می دهید! بیماری کلیه ها در بدن خاموش بوده و تنها باتوجه کردن به برخی علائم مهم قابل تشخیص است و در صورت نادیده گرفتن این علائم به یکباره با خطر دیالیزی شدن یا از دست دادن کلیه مواجه …

در صورت نادیده گرفتن این علائم کلیه هایتان را از دست می دهید!

در صورت نادیده گرفتن این علائم کلیه هایتان را از دست می دهید!

بیماری کلیه ها در بدن خاموش بوده و تنها باتوجه کردن به برخی علائم مهم قابل تشخیص است و در صورت نادیده گرفتن این علائم به یکباره با خطر دیالیزی شدن یا از دست دادن کلیه مواجه می شوید.

به گزارش میهن فال به نقل از باشگاه خبرنگاران، کلیه ها ارگان اصلی و مهم بدن بوده که وظیفه دفع مایعات و مواد زائد اضافی ناشی از فرآیندهای بدن را به عهده دارند. برای جلوگیری از بیمار شدن کلیه ها یا از بین رفتن آنها توجه ویژه ای به علائم بیماری های کلیوی نشان داد تا قبل از وخیم شدن بیماری و خطر دیالیزی شدن با دارو بیماری این عضو را درمان کرد.

آخرین آمار ها نشان می دهد که حدود 20 میلیون آمریکایی از بیماری های کلیوی رنج می‌برند که تشخیص علت بروز بیماری کلید درمان است. فشار خون بالا و دیابت شایع ترین علل بروز اختلالات کلیوی هستند که علاوه بر این، اختلال های ژنتیکی خاص نیز می تواند عامل ابتلا به این بیماری ها باشد.

شایعترین علائم بیماری کلیوی که نباید آنها را نادیده بگیرید:

کمر درد

اغلب تشخیص تفاوت درد کلیه و کمر به سختی قابل تشخیص است اما به طور معمول درد کلیه عمیق تر و در ناحیه بالاتر از انتهای ستون فقرات بروز می کند، سنگ کلیه و عفونت های دستگاه ادراری شایع ترین علل درد کلیوی هستند که علاوه بر این کیست در کلیه هم می تواند با این علامت بروز کند.

تغییرات در دفع ادرار

نقش اصلی کلیه ها دفع ادرار است اما اگر این اندام بدن دچار اختلال عملکردی شود آنگاه علائمی در دفع بروز می کند.

تکرر ادرار

افزایش یا کاهش حجم ادرار از میزان معمول

خون در ادرار

احساس فشار یا دفع ادراربه سختی

تیره شدن رنگ ادرار

شب ادراری

ادرار کف آلود

جوش های پوستی و خارش

کلیه ها کار جمع آوری مواد زائد را از جریان خون به عهده دارند، در صورتی که این عضو بدن به درستی عمل نکند، مواد زائد در خون شما جمع شده و احساس خارش پوستی شدید کرده و ممکن است جوش بزنید.

ورم

اگر کلیه ها به درستی کار نکنند، مایعات اضافی در بدن جمع شده و در نتیجه تورم در پاها، مچ پا، صورت و دست ها بروز می کند.

خستگی

اریتروپویتین یا EPO هورمونی است که کلیه های سالم تولید کرده و به بدن دستور ساخت حامل های اکسیژن سلول‌های قرمز خون را می دهد و در صورتی که کلیه ها درست عمل نکنند، گلبول‌های های قرمزخون حامل اکسیژن به سرعت در ماهیچه های و مغز کاهش پیدا کرده و فرد دچار کمک خونی می شود که در نتیجه فرد احساس خستگی می کند.

پنج نکته ساده ای که می تواند به حفظ سلامت کلیه ها کمک کند:

فشار خون خود را چک کنید

سیگار نکشید

به مقدار کافی از مایعات بنوشید

غذای سالم بخورید

تناسب اندام خود را حفظ کنید

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 557 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php