کد خبر : 231950 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

خطر ترکیب کردن کرفس و پیاز در سالاد مرغ

خطر ترکیب کردن کرفس و پیاز در سالاد مرغ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ایالات متحده اعلام کرد: ترکیب کرفس با پیاز در سالاد مرغ ممکن است سبب گسترش باکتری E.Coli شود. شیوع این باکتری که تا کنون سبب بیمار شدن 19 نفر در مدتی کوتاه در این …

خطر ترکیب کردن کرفس و پیاز در سالاد مرغ

خطر ترکیب کردن کرفس و پیاز در سالاد مرغ

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ایالات متحده اعلام کرد: ترکیب کرفس با پیاز در سالاد مرغ ممکن است سبب گسترش باکتری E.Coli شود.

شیوع این باکتری که تا کنون سبب بیمار شدن 19 نفر در مدتی کوتاه در این کشور شده است مراکز بهداشتی را بر آن داشت تا تمام مواد غذایی حاوی ترکیب کرفس و پیاز به ویژه سالاد مرغ را از فروشگاهها جمع‌آوری کنند. پنج تن از بیماران در بیمارستان بستری شده و دو نفر به نارسایی کلیه مبتلا شده‌اند. البته هیچ مورد مرگی تا کنون گزارش نشده است.

تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد و محققان اعلام کردند که اگر در محصولات غذایی مانند سالاد مرغ ترکیب کرفس با پیاز دیده شد، به هیچ عنوان مصرف نشود.

گسترش باکتری E.Coli معمولا در عرض سه تا چهار روز پس از مصرف غذای آلوده فرد را بیمار کرده و شامل اسهال، اسهال خونی و درد در ناحیه شکم است. بیشتر بیماران در عرض یک هفته بهبود می‌یابند اما در برخی موارد ممکن است این بیماری به نارسایی کلیه منجر شود. کودکان زیر 5 سال و افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است، بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 482 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php