کد خبر : 231655 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

درمان فوری سینوزیت

درمان فوری سینوزیت استفاده از نسخه‌های طب سنتی به‌صورت بخور، درمان استنشاقی و خوراکی در رفع عفونت های سینوسی فصل پاییز و زمستان تأثیر چشمگیری دارد. به گزارش میهن فال به نقل از تسنیم، یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ گفت: سینوزیت بیشتر در افرادی اتفاق …

درمان فوری سینوزیت

درمان فوری سینوزیت

استفاده از نسخه‌های طب سنتی به‌صورت بخور، درمان استنشاقی و خوراکی در رفع عفونت های سینوسی فصل پاییز و زمستان تأثیر چشمگیری دارد.

به گزارش میهن فال به نقل از تسنیم، یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ گفت: سینوزیت بیشتر در افرادی اتفاق می‌افتد که در مجاورت هوای سرد و گرم قرار دارند که توصیه می‌شود این افراد به‌کمک کلاه یا پارچه پشمی پیشانی خود را محافظت کنند، همچنین استفاده از آب یخ، نوشابه‌های گازدار، مصرف غذاهای با طبع سرد مانند سرکه، ترشی، دوغ و ماست، استفاده از عطرهای محرک و تند و مواد شوینده شیمیایی مانند جرم‌گیرها موجب تشدید، تحریک و عفونت سینوس‌ها می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی افزود: افراد باید در هنگام استحمام از آب خیلی گرم استفاده نکنند زیرا قرار گرفتن در هوای سرد پس از استحمام موجب عفونت سینوس‌ها می‌شود، همچنین پس از حمام باید موها را به‌طور کامل خشک کنند.

وی تصریح کرد: استنشاق ترکیب گیاهی به‌نام انفیه که ترکیب 5 گیاه دارویی عطسه‌آور است که به‌اندازه یک نخود قبل از خواب موجب ایجاد عطسه‌های شدید و خروج رطوبت و ترشحات سینوس‌ها می‌شود که این عمل موجب درمان قطعی سینوزیت در مدت 45 روز می‌شود، مگر اینکه فرد مبتلا به سینوزیت حاد و مزمن باشد.

حیدری اشاره کرد: استفاده از روغن‌های عطسه‌آور مانند روغن سیاه‌دانه یک قطره در هر حفره بینی شب قبل از خواب موجب رفع عفونت سینوس می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی تأکید کرد: مصرف ترکیب برگ آویشن شیرازی، نعنای قمی، پونه کوهی و پولک از هر کدام یک واحد و دو واحد مرزنجوش به‌مدت 10 دقیقه به‌همراه عسل موجب درمان سینوزیت، سرماخوردگی و عفونت ریه می‌شود.

وی گفت: استفاده از ترکیب اسطوخودوس هندی، مرزنجوش، چای کوهی، بابونه شیرازی و گل گاوزبان یک ترکیب ضدسینوزیت و آرام‌بخش است که مصرف آن قبل از خواب توصیه می‌شود.
همچنین دم‌نوش چای کوهی و گل محمدی، انجدان رومی به‌همراه چند عدد عناب بسیار مفید است.

حیدری اظهار داشت: استفاده از یک قاشق چای‌خوری سیاه‌دانه به‌همراه نصف استکان عسل طبیعی صبح و سه قاشق غذاخوری شب به درمان عفونت سینوس‌ها کمک می‌کند.

این پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: مصرف بخور برگ اکالیپتوس دارای اثر درمانی ضدسینوزیت و تصفیه کنندگی هوا است و در فصل پاییز که بیماری‌های عفونی شایع‌تر است توصیه می‌شود. همچنین مصرف بخور گل بابونه شیرازی بسیار مؤثر است.

وی گفت: استفاده از بخور اسفند یا خوردن 20 عدد دانه اسفند به‌همراه عسل و همچنین دود کردن آن سبب افزایش گردش خون و ضدعفونی شدن معده می‌شود، همچنین بخور و دود کردن عنبرنسا برای رفع عفونت‌ها خصوصاً عفونت سینوسی و تصفیه محیط منزل توصیه می‌شود.

حیدری اظهار داشت: شستؤشوی بینی به‌کمک آب به‌همراه نمک دریا به‌صورت استنشاق آن موجب بهبود سینوزیت می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی یادآور شد: مصرف عرق اصل و ناب گیاه پرسیاوشان یا دمنوش آن به‌همراه مرزنجوش، آویشن و عناب برای درمان سینوزیت و عفونت‌های سینوسی تأثیر چشمگیری دارد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 552 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php