کد خبر : 231328 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۶:۰۰

این عوامل در میزان قند خون تاثیر می گذارند

این عوامل در میزان قند خون تاثیر می گذارند افزایش میزان قند خون معضلی است برای همه افراد به ویژه برای بیماران مبتلا به دیابت یا بیمارانی که عوامل خطر مرتبط با این بیماری را دارند.به نقل از سایت نیوز ویک، مصرف شیرینی و دسرهای پرشکر و برخی مواد غذایی …

این عوامل در میزان قند خون تاثیر می گذارند

این عوامل در میزان قند خون تاثیر می گذارند

افزایش میزان قند خون معضلی است برای همه افراد به ویژه برای بیماران مبتلا به دیابت یا بیمارانی که عوامل خطر مرتبط با این بیماری را دارند.به نقل از سایت نیوز ویک، مصرف شیرینی و دسرهای پرشکر و برخی مواد غذایی می تواند طی یک دوره زمانی، تعادل میزان قند خون را برهم بزند. اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که در میزان قندخون تأثیرگذار است، که در ادامه به آن اشاره می شود.

سرماخوردگی:

متاسفانه این بیماری که از کنترل ما خارج است، می تواند میزا ن قند خون را بالا ببرد. از دست دادن شدید آب بدن زمانی که با سرما خوردگی دست و پنجه نرم می کنیم، میزان قند خون را افزایش می دهد. اما فقط این نیست، مصرف دارو هایی مانند آنتی بیوتیک ها نیز می تواند میزان قند خون بدن را تغییر دهد. به همین دلیل است که هنگام سرما خوردگی باید مصرف مایعات را بالا ببرید و مصرف قند و کربوهیدرات را کاهش دهید.

محصولات فاقد قند:

جالب است بدانید مصرف غذاهای بدون قند، میزان قند خون را افزایش می دهد. بسیاری از این مواد غذایی حاوی کربوهیدرات، نشاسته و چربی است. کربوهیدرات ها میزان قند خون را افزایش می دهد و به اعضای بدن مبتلا به دیابت آسیب می رساند.

استرس:

استرس باعث ترشح هورمون های استرس می شود که معمولا این امر باعث افزایش قند خون می شود. روش هایی مانند تنفس عمیق و مدیتیشن میزان تنش را کاهش می دهد و سطح قند خون را به حالت عادی باز می گرداند.

نان باگت:

معمولا این نوع نان ها به علت داشتن شکر طعم و مزه بهتری دارد. بنابر این بهتر است به خوردن نان گندم غیر باگت روی بیاورید.

نوشیدنی های انرژی زا:

نوشیدنی های ورزشی به گونه ای تهیه شده است که به بدن اجازه دهد پس از ورزش سریع تر مایع را جذب کند؛ اما دو نکته مهم را باید در این باره در نظر بگیرید؛اول این که این نوشیدنی ها سر شار از قند است، و دوم این که این نوشیدنی ها برای افراد معمولی تهیه نشده بلکه برای ورزشکاران و دوندگان است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 493 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php