کد خبر : 230303 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۶:۰۲

به این دلیل همراه با غذا پیاز بخورید

به این دلیل همراه با غذا پیاز بخورید ترکیبات گوگرددار پیازعضلات صاف ریه را تحریک می کند و باعث باز شدن شریان‌های کوچک و نایژه می‌شود و به همین دلیل به افرادی که دچار سرماخوردگی می‌شوند مصرف پیاز خام در کنار غذا توصیه می‌شود. شیوا فرجی، متخصص تغذیه درباره خواص …

به این دلیل همراه با غذا پیاز بخورید

به این دلیل همراه با غذا پیاز بخورید

ترکیبات گوگرددار پیازعضلات صاف ریه را تحریک می کند و باعث باز شدن شریان‌های کوچک و نایژه می‌شود و به همین دلیل به افرادی که دچار سرماخوردگی می‌شوند مصرف پیاز خام در کنار غذا توصیه می‌شود.

شیوا فرجی، متخصص تغذیه درباره خواص پیاز و علت مصرف آن در کنار غذا گفت: پیاز از دیرباز در غذای ایرانیان چه به صورت سرخ‌کرده و چه به صورت خام وجود داشته است و گفته می‌شود که سابقه مصرف آن به عنوان یک داروی سنتی به 6هزار سال قبل می رسد.

کسانی که با غذای خود کمی پیاز خام می‌خورند کمتر به سرطان مبتلا می‌شوند.فرجی تصریح کرد: همچنین ماده‌ای به نام پروپیل‌ سولفات در پیاز وجود دارد که از ابتلا به سرطان معده و روده جلوگیری می‌کند اما نباید فراموش کرد که پیاز خام تأثیر بیشتری از پیاز پخته شده دارد.

پیاز در تنظیم قند خون نیز بسیار موثر است . در پیاز ترکیباتی مانند یک نوع انسولین گیاهی وجود دارد که قند خون را تنظیم می‌کند. ولی نباید فراموش کرد که افرادی که دچار قند خون می‌شوند نباید بیش از حد پیاز مصرف کنند.عضو انجمن علمی تغذیه ایران گفت: شاید جای سوال باشد که چرا در کنار کباب یا غذاهای بین راهی پیاز خورده می‌شود؛ جالب اینجاست که این ماده غذایی یک آنتی‌بیوتیک بسیار قوی است و در از بین بردن میکروب‌های مختلف نقش موثری دارد به همین دلیل معمولاً در کنار غذاهای گوشتی و پرچرب و مهمان‌خانه‌های بین راهی توصیه می‌شود حتماً پیاز در کنار غذا به صورت خام خورده شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 417 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php