کد خبر : 229580 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

۵ نکته ای که باید هنگام جر و بحث با همسرتان رعایت کنید

۵ نکته ای که باید هنگام جر و بحث با همسرتان رعایت کنید با ارزش‌ترین مهارت‌ها٬ مهارت‌های ارتباطی هستند که جلوی هر فاجعه بالقوه‌ای را می‌گیرند. هنگامی‌که مشاجرات به‌خوبی ساختاریافته باشند، مسائل واضح‌تر می‌شوند و یادگیری در مورد چگونگی برقراری ارتباط به شیوه‌ای صحیح٬ حسنی بسیار مهم می‌شود. یک چیز …

۵ نکته ای که باید هنگام جر و بحث با همسرتان رعایت کنید

۵ نکته ای که باید هنگام جر و بحث با همسرتان رعایت کنید

با ارزش‌ترین مهارت‌ها٬ مهارت‌های ارتباطی هستند که جلوی هر فاجعه بالقوه‌ای را می‌گیرند. هنگامی‌که مشاجرات به‌خوبی ساختاریافته باشند، مسائل واضح‌تر می‌شوند و یادگیری در مورد چگونگی برقراری ارتباط به شیوه‌ای صحیح٬ حسنی بسیار مهم می‌شود.

یک چیز خوب در مورد درگیری‌ها و مشاجرات این است که وقتی آن‌ها به‌درستی به کار گرفته شوند رابطه را تقویت می‌کنند. این فرایندی است که در آن زن و شوهر می‌توانند بر روی مسائل به‌طور مسالمت‌آمیز مخالفت کنند و چنین مسئله‌ای را بهتر درک و حل کنند. هنگامی‌که زوج‌ها به این دست یافتند٬ یک رابطه‌ی قوی‌تر و احترام متقابل بین زن و شوهر برقرار می‌شود. خشمگین بودن و رنجش یکدیگر شادی را از بین می‌برد و به‌تدریج یک رابطه فوق‌ العاده را نابود می‌ کند.

بسیار مهم است که بدانید یک بحث مسیری به سمت فهم و رشد بهتر در رابطه شما است. یعنی می‌فهمید شریک زندگی شما دشمن نیست که بخواهید نابودش کنید، بلکه دوستی است که می‌خواهید بر اساس دیدگاه خودتان در مورد یک موضوع خاص با او تفاهم برقرار کنید. بنابراین شما نباید خودتان را مانند سربازی در برابر دشمن ببینید، این‌یک بازی جنگی نیست.

۱- کلید موفقیت شما نحوه‌ی پاسخ دادن شماست

بسیاری از مردم اغلب به‌جای پاسخ به مسائل٬ واکنش از خود نشان می‌دهند. این مهارتی بسیار مهم است که بتوانیم بین این دو تمایز قائل شویم٬ بنابراین برای رابطه شما و حتی مهارت‌های ارتباطی‌تان مفید خواهد بود.

هنگامی‌که شما به‌جای واکنش نشان دادن٬ پاسخ می‌دهید، کنترل اوضاع را به دست گرفته‌اید و می‌توانید بحث را دقیق‌تر بررسی کنید و درنتیجه پاسخ مناسبی را برای مدیریت تعارض و کشمکش تصمیم می‌گیرید. اما زمانی که شما واکنش نشان می‌دهید ممکن است چیزهایی بگویید که بعداً پشیمان خواهید شد و قسمت بد ماجرا این است که هر آنچه گفته‌شده را نمی‌توان نقض کرد.

ممکن است واکنش نشان ندادن در جروبحث واقعی مشکل باشد، اما شما باید یاد بگیرید چگونه احساسات خود را کنترل کنید و واکنش‌های فوری خود را مدیریت کنید.

۲- صدایتان را بالا نبرید

بالا بردن صدا در برابر همسرتان برای اثبات حرف خودتان ایدئال نیست. این کار فقط واکنش‌های منفی را بیشتر می‌کند. بگذارید ارتباطتان مؤدبانه باشد و همان‌طور که سعی می‌کنید دیدگاه خودتان را اثبات کنید دقت کنید. از طرف دیگر، اگر همسرتان فریاد می‌زند شما باید مؤدبانه توجه او را جلب کنید. لحن شما برای برقراری ارتباط بسیار مهم است. حل اختلافات تنها زمانی می‌تواند بهتر شود که با مسائل به شیوه درستی برخورد شود.

۳- مسئولیت اشتباهاتتان را در مشاجره بر عهده بگیرید

کم پیش می‌آید که یک فرد در مسائل بی‌تقصیر باشد. مسئولیت اشتباهاتتان را به گردن دیگران نیندازید. برخی از افراد حتی مبالغه می‌کنند به‌طوری‌که خودشان را برنده قلمداد می‌کنند. به یاد داشته باشید این‌یک بازی نیست و همسر شما دشمنی نیست که تمایل به خرد کردنش دارید. این فقط یک درگیری است که باید حل شود. هنگامی‌که شما مسئولیت خطاهایتان را بر عهده می‌گیرید، هر دو طرف می‌توانند مسائل را با درک و دید بهتر ببینند.

۴- به یاد داشته باشید بحث‌وجدل‌های وقیح و زننده٬ هیچ ارزشی ندارند

هرگز اجازه ندهید خشم شما منجر به خشونت و یا هر شکل دیگری از توهین شود. توهین عاطفی یا فیزیکی به همسرتان تنها به تأسف ختم خواهد شد. مراقب باشید فحش و کلمات زننده به کار نبرید و همسرتان را گناهکار نکنید. برای نمونه٬ ممکن است او را متهم کنید که عشقش به شما واقعی نیست و بارها شما را ناراحت کرده است. این حرف باعث آسیب روحی شدیدی می‌شود٬ حتی پس‌ازاینکه درگیری حل شد. او شما را قدرنشناس می‌داند. یادتان باشد شما اوقات خوشی را داشته‌اید و پس‌ازاین درگیری نیز بیشتر خواهند شد. سعی کنید تا آنجا که ممکن است خاطرات خوشتان را فراموش نکنید.

۵- صلح را برقرار کنید

یک رویکرد نرم مطمئناً خشم را از بین خواهد برد. هنگامی‌که شما در درگیری٬ صلح را انتخاب می‌کنید٬ همسر عصبانیتان را خلع سلاح می‌کنید و شخصیت شما معقول‌تر و آگاه‌تر به نظر می‌رسد.

این کار باعث می‌شود همسر خشمگین و ناراحتتان به‌راحتی معذرت‌خواهی کند. اگر همسرتان بعد از پیشنهاد صلحتان هنوز هم خشمگین باقی ماند٬ مدتی او را تنها بگذارید تا تنها باشد و بتواند بر هیجانات و احساساتش غلبه کند. بااین‌حال، شما تلاشتان را برای ایجاد صلح انجام داده‌اید و حتی همسرتان این فداکاری و تواضع شما را در قلبش ثبت کرده است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، روابط عاشقانه ، زناشویی بازدید 430 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php