کد خبر : 229244 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

سلیم موذن زاده اردبیلی درگذشت + عکس

سلطان الذاکرین سلیم موذن زاده اردبیلی امروز صبح درسن هشتاد سالگی درگذشت. به گزارش میهن فال به نقل از فارس، استاد سلیم موذن زاده اردبیلی امروز صبح درسن هشتاد سالگی درگذشت. سلیم موذن‌زاده اردبیلی که در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در شهر اردبیل زاده شد با سابقه‌ترین مداح در ایران بود …

سلیم موذن زاده اردبیلی درگذشت + عکس

سلطان الذاکرین سلیم موذن زاده اردبیلی امروز صبح درسن هشتاد سالگی درگذشت.

به گزارش میهن فال به نقل از فارس، استاد سلیم موذن زاده اردبیلی امروز صبح درسن هشتاد سالگی درگذشت.

سلیم موذن‌زاده اردبیلی که در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در شهر اردبیل زاده شد با سابقه‌ترین مداح در ایران بود که نوای او بیش از شش دهه با حنجره‌ای استثنایی، گوش و دل علاقه‌مندان را نوازش می‌داد.

وی که بیش‌تر نوحه‌هایش را به زبان ترکی آذربایجانی سروده، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط داشت . پدرش شیخ عبدالکریم مؤذن‌زاده اردبیلی، نخستین مؤذن رادیوی ایران است و برادرش رحیم موذن‌زاده اردبیلی نیز از مؤذنان معروف اسلامی است.

اعجاب و توانایی بی وصف او در اجرای برنامه‌های گوناگون مداحی، نوحه خوانی، مولودی خوانی، اذان و قرائت قرآن مجید از دوران نوجوانی، وی را در ردیف یکی از مطرح‌ترین افراد جهان در این رشته‌ قرار داد.

اساتید فن نام او را هم ردیف استاد عبدالباسط در زمینه تلاوت قرآن و استاد شجریان در زمینه اجرای سنتی ایرانی و برنده جایزه پیکاسو و همچنین استاد سلیم موذن‌زاده را در زمینه مداحی جزو عجایب روزگار دانسته‌اند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 504 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php