کد خبر : 229213 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

نکات مهم برای خرید لباس بچه

نکات مهم برای خرید لباس بچه هر چیز قاعده ی مخصوص خودش را دارد، کسی که می خواهد لباسی برای کودکش بخرد، به خصوص اگر کلی خرید می کند، مثلا برای چند ماه آینده اش می گیرد، باید نکات زیر را بداند: 1- مناسب فصل باشد اول از همه این …

نکات مهم برای خرید لباس بچه

نکات مهم برای خرید لباس بچه

هر چیز قاعده ی مخصوص خودش را دارد، کسی که می خواهد لباسی برای کودکش بخرد، به خصوص اگر کلی خرید می کند، مثلا برای چند ماه آینده اش می گیرد، باید نکات زیر را بداند:

1- مناسب فصل باشد

اول از همه این که لباس بچه باید مناسب فصل باشد، مثلا یک لباس آستین کوتاه و یا نازک، هر چقدر هم که زیبا باشد، برای فصل پاییز یا زمستان مناسب نیست.

اگر در فصل بهار خرید می کنید و لباس آستین داری توجهتان را جلب کرده، رشد کودک را در نظر بگیرید و یکی دو سایز بزرگتر از سایز الانش، آن را برایش بخرید. و یا اگر الان پاییز است و لباس آستین کوتاهی تخفیف مناسبی دارد، برای تابستان سال آینده مناسب کودکتان خواهد شد، پس رشد او را در نظر بگیرید.

2- عکس و طرح های مشکل دار نخرید!

در رابطه با عکس های روی لباس و طرح های مختلف، حرف های زیادیست، اول این که سعی کنید جملات انگلیسی را ترجمه کنید تا معنای بدی نداشته باشد، دوم عکس روی لباس خیلی مهم است، مثلا عکسی که کودکی را در حال مکیدن انگشت نشان می دهد، عکس آموزنده ای نیست، توقع ندارید که با پوشیدن این لباس بر کودکتان، او انگشتش را نخورد! و یا عکس هایی که کودکی سگی را بغل گرفته، این با فرهنگ ما ایرانیان مسلمان سازگار نیست، عکس های اسکلت، کشتن انسان ها هم فقط بچه ها را خشن بار می آورد.

درباره ی طرح ها باید گفت ببینید طرح ها بر روی لباس دوخته شده یا خیر، خیلی از مواقع، طرحی بر روی لباس دوخته شده و وقتی کودک آن را می پوشد، رد دوخت بدن کودک را اذیت می کند، و یا کاغذ الگو و یا روزنامه زیر دوخت چسبانده شده، اینها هم بدن لطیف کودک شما را می خراشد، یا این لباس ها را نخرید و یا می توانید، یک لایی چسب که در خرازی ها موجود است تهیه کنید.

لایی چسب یک طرفش چسب است که به لباس می چسبد و طرف دیگرش پارچه ای لطیف است، می توانید آن را با اتو به پشت رد دوخت بچسبانید تا بدن کودکتان اذیت نشود.

3- شلوار، هم قد و هم کمر

خریدن شلوار بسیار مهم است، دقت کنید که کمر آن بیشتر کشی باشد، بستن دکمه و زیپ و کمربند برای کودکتان بسیار سخت است و به خصوص موقع دستشویی رفتن، وقت بیشتری از او می گیرد و ممکن است خودش را خیس کند!

نکته ی دیگر این که اگر اقتصادی فکر می کنید، سایز شلوار را کمی بزرگتر از سایز فعلیش خریداری کنید، چرا که معمولا کودکان از طول بزرگ می شوند و کمتر از عرض بزرگ شده، اصطلاحا چاق که نمی شوند و فقط قد بلند می کنند، پس خرید یک شلوار با سایز بزرگتر به نفع جیب شماست.

4- کفش یا پاپوش؟

انتخاب کفش خوب برای کودکان بسیار مهم است، کودکان زیر یکی دو سال که زیاد راه نمی روند، بیشتر پاپوش به پا می کنند که نازک و سبک است، اما در سنین بالاتر حتما کفشی تهیه کنید که کفی نازکی نداشته باشد، زیاد بزرگش نباشد و بتواند آزادانه بدود.

انتخاب کفش های پاشنه دار برای دختران ، انتخاب مناسبی آنهم در سنین رشد نیست!

5- جوراب شلواری برای همه کس و همه جا

جوراب شلواری از آن گزینه های مناسب برای دختران و پسران هم در تابستان و هم در زمستان است. در تابستان که برای زیر دامن دختران از اوجب واجبات است و در زمستان هم برای دختران و هم برای پسران آنهم در زیر شلوار، بسیار وسیله ی مفیدی است.

6- در مهمانی ها و مراسم ها

داستان لباس پوشیدن خود ما هم در مهمانی ها متفاوت است، چه برسد به بچه ها، همه یک بچه ی خوش پوش را دوست دارند و راحت تر شیطنت هایش را تحمل می کنند.

اگر به مراسم خاصی دعوت شده اید، و می خواهید برای فرزندتان لباس بخرید، مهمترین نکته خریدن یک لباس راحت است، لباسی که دقیقا سایز او باشد، بدنش را نخورد (مخصوصا لباس عروس برای دختران)، پایش را نزند و بتواند بدود، می توانید برایش توضیح دهید که لباست مخصوص مهمانی است و باید از آن خوب مراقبت کنی!

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : خانه و خانواده ، سبک زندگی بازدید 395 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php