کد خبر : 229035 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۶:۱۰

روش پاک کردن لکه انار از روی لباس

روش پاک کردن لکه انار از روی لباس آماده کردن انار برای پذیرایی کار نسبتا سختی است چون معمولا باعث ریختن آب دانه‌های انار و ایجاد لکه_روی_لباس و یا فرش می‌شود. اما نگران نباشید راهکارهای ساده‌ای برای از بین بردن لکه انار وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم …

روش پاک کردن لکه انار از روی لباس

روش پاک کردن لکه انار از روی لباس

آماده کردن انار برای پذیرایی کار نسبتا سختی است چون معمولا باعث ریختن آب دانه‌های انار و ایجاد لکه_روی_لباس و یا فرش می‌شود. اما نگران نباشید راهکارهای ساده‌ای برای از بین بردن لکه انار وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت. کلید اصلی در از بین بردن لکه های آب انار و یا هر نوع آبمیوه دیگر این است که بلافاصله و سریع باید آنها را شست در غیر این صورت لکه ثابت شده و به راحتی تمیز نخواهد شد.

پاک کردن لکه انار از روی لباس

از آب سرد برای رقیق نمودن لکه آب انار استفاده کنید.

از مایع شوینده و یا مایع ظرفشویی در ناحیه لکه شده استفاده کنید (توسط انگشتان دست شوینده را روی لکه بمالید).

در حدود ۳۰ دقیقه لباس را در همین حالت درون آب و شوینده رها سازید.

پس از آن لباس را توسط آب سرد آب‎کشی نمایید.

اگر لکه از بین رفت بگذارید تا لباس خشک شود. اما اگر لکه از بین نرفت از پراکسید هیدروژن استفاده کنید.

اگر پراکسید هیدرژن تاثیر منفی روی پارچه نداشت، مقداری از آن را روی قسمت لکه بریزید و مدت ۳ دقیقه لباس را را به حال خود رها کنید.

در نهایت لباس را به طور کامل شستشو و آبکشی نمایید.

نکات:

برای از بین بردن لکه‌های سخت که به راحتی تمیز نمی‌شوند، کمی نمک را روی لکه خیس کرده بریزید و مالش دهید و سپس با آب ولرم بشویید. از آب ژاول هم به همراه آب گرم می‌توانید استفاده کنید. البته در پارچه‌های رنگی آب ژاول را با آب سرد به کار ببرید.

برای پاک کردن سیاهی پوست انار از دست‎ها در یک کاسه آبلیموی تازه بریزید و دستانتان را حداکثر ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید. خواهید دید که این محلول معجزه می کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : خانه و خانواده ، سبک زندگی بازدید 1,136 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php