کد خبر : 227687 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

بارش دانه های یک متری برف در روسیه! + تصاویر

روز گذشته خلیج “اوب” در شمال غربی سیبری شاهد یک پدیده طبیعی نادر و شگفت‌انگیز بود. از اوایل روز گذشته، ساحل این منطقه در حاشیه اقیانوس منجمد شمالی با دانه‌های برفی پوشیده شده است که قطر برخی از آنها به یک متر هم می‌رسد. ساکنان این منطقه می‌گویند در طول …

روز گذشته خلیج “اوب” در شمال غربی سیبری شاهد یک پدیده طبیعی نادر و شگفت‌انگیز بود. از اوایل روز گذشته، ساحل این منطقه در حاشیه اقیانوس منجمد شمالی با دانه‌های برفی پوشیده شده است که قطر برخی از آنها به یک متر هم می‌رسد. ساکنان این منطقه می‌گویند در طول عمر خود در این منطقه سردسیر دانه‌های برفی به این بزرگی ندیده‌اند.

بارش دانه های یک متری برف در روسیه! + تصاویر

مقامات ادارات محلی هواشناسی سیبری، در توجیه این پدیده جوی نادر، دلیل بزرگ بودن این دانه‌های برف را برودت بیش از حد هوا در لایه‌های فوقانی جو و توفان‌های شدید اعلام کرده‌اند. به اعتقاد آنها، دانه‌های برف در طول مسیر خود به دلیل برودت هوا با دانه‌های دیگر ترکیب شده و بر اثر توفان شدید و اصطکاک با یکدیگر، شکل کروی به خود گرفته‌اند.

بارش دانه های یک متری برف در روسیه! + تصاویر

گفته می‌شود مشابه این پدیده جوی نادر در دسامبر 2014 در خلیج فنلاند و در دسامبر 2015 برروی دریاچه میشیگان نیز مشاهده شده است؛ اما مردم روسیه می‌گویند این اولین باری است که شاهد چنین پدیده‌ای هستند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 330 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php