کد خبر : 225079 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

۷ شیوه غلبه بر تنبلی

۷ شیوه غلبه بر تنبلی مطمئن هستم بسیاری از شما به دنبال روش های غلبه بر تنبلی هستید تا بتوانید بر بسیاری از مشکلات تان فایق آیید. حتما زیاد پیش آمده که این جمله را به خودتان و اطرافیان بگویید: ” قصد دارم امروز را به تنبلی بگذرانم.” بسیار خوب، …

۷ شیوه غلبه بر تنبلی

۷ شیوه غلبه بر تنبلی

مطمئن هستم بسیاری از شما به دنبال روش های غلبه بر تنبلی هستید تا بتوانید بر بسیاری از مشکلات تان فایق آیید. حتما زیاد پیش آمده که این جمله را به خودتان و اطرافیان بگویید: ” قصد دارم امروز را به تنبلی بگذرانم.” بسیار خوب، این هیچ مشکلی ندارد. نام این روز مرخصی است و قدرتی جادویی دارد. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که هر روز را به تنبلی بگذرانیم. گاهی اوقات به یک محرکی نیاز داریم که ما را از جای‌مان بلند کند تا سر و سامانی بیابیم و به کارمان ادامه بدهیم، و بتوانیم کسب‌وکارمان را به طور موثر اداره کنیم. با این حال، اغلب، تنبلی علتی عمیق‌تر و مبهم‌تر دارد که ما نمی‌خواهیم در مورد آن فکر کنیم، چه برسد به این که تاییدش کنیم. در این نوشتار ۷ شیوه می‌بینید که کمک‌تان می‌کنند غلبه بر تنبلی را بیاموزید و کارآمدتر باشید.

۱- علت اصلی را پیدا کنید

آیا کار کردن ۲۷ ساعت در روز و ۹ روز در هفته، از زمانی‌ که به یاد دارید، شما را از پای در آورده است؟ این یک نشانه است که شما به استراحت یا تغییر نیاز دارید. بشر آفریده نشده که تمام وقت کار کند. اجداد پارینه سنگی ما به طور متوسط حدود ۲۰ ساعت در هفته کار می‌کردند. (بله، ما اعضای جامعه‌ی مدرن حسابی خودمان را دچار دردسر کرده‌ایم.) شاید احساس می‌کنید از پا درآمده‌اید، می‌ترسید که در کارتان شکست بخورید، یا اصلا نمی‌خواهید وظیفه‌تان را انجام بدهید؛ این‌ها مشکلات متفاوتی هستند که راه‌حل‌های جداگانه‌ای دارند. پیدا کردن دلیل اصلی تنبلی‌تان می‌تواند کمک‌تان کند تغییراتی که برای تبدیل شدن به یک فرد موثر و پرانرژی لازم دارید، ایجاد کنید.

۲- شور و اشتیاق خود را نسبت به کارتان پیدا کنید

حتما برای شروع کردن کاری که درحال‌حاضر انجام می‌دهید، دلیلی داشته‌اید، اما گاهی اوقات، حتی کارهایی که بیش از هر چیز دیگری دوست داریم می‌توانند دلگیر‌کننده و تکراری شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، به خودتان یادآوری کنید که در وهله‌ی اول چرا این کار را شروع کردید. به هر حال در برهه‌ای از زمان شور و علاقه‌ای نسبت به آن داشته‌اید، وگرنه چه دلیلی داشت که وارد این کار شوید و خودتان را اذیت کنید. نکات خوب کارتان را به خودتان یادآوری کنید، نه فقط بخش‌هایی که شما را از رمق می‌اندازد و یادتان باشد که این قدم مهمی در غلبه بر تنبلی است.

۳- وقتی که به انجام کارهای‌تان اختصاص میدهید، تقسیم‌بندی کنید

آدم‌ها کارهای‌شان را به طور موثرتری انجام خواهند داد زمانی که به اندازه‌ی کافی وقت برای استراحت داشته باشند. کار کردن به صورت کوتاه و متمرکز به مراتب موثرتر از این است که جان بکنید و زحمت بکشید تا کارتان را به یک‌باره به پایان برسانید. (آن مقاله‌ی پایان ترم را به خاطر بیاورید که ظرف مدت ۳ ساعت و در ساعت ۴ صبح تمام‌اش کردید! آن هم به زور بیداری با کافئین، نیکوتین، و آدرنالین! بله، فکرش را می‌کردم). با تقسیم‌بندی کارهای‌تان، نه تنها از محصول نهایی راضی‌تر خواهید بود، بلکه احساس بهتر و انرژی بیش‌تری پس از اتمام آنها خواهید داشت.

۴- به دنبال روش‌هایی باشید که بتوانید کارتان را موثرتر انجام بدهید

هر زمانی که امکان دارد، به جای سخت‌تر کار کردن دقیق‌تر کار کنید. قبلا در مورد اینکه چرا سخت کار کردن تاثیر چندانی ندارد، صحبت کردیم. اگر می‌توانید راه بهتری برای انجام کارها پیدا کنید، به احتمال زیاد از کارتان لذت خواهید برد چرا که به این ترتیب دیگر وظایف‌تان را بدون فکر و از روی عادت انجام نمی‌دهید، بلکه، از خلاقیت و تخیل‌تان به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کنید. و بنابراین احساس بهتری نسبت به کارتان خواهید داشت و احتمالا لذت بیش‌تری نیز خواهید برد.

۵- از دیگران تقاضای کمک و پشتیبانی داشته باشید

گاهی اوقات، ما فقط به کمی پشتیبانی نیاز داریم. درخواست کمک از یک فرد باانگیزه‌تر در میان همکاران، دوستان، و اعضای خانواده‌تان هیچ اشکالی ندارد. این یک شیوه‌ی مفید برای سر و سامان گرفتن و پیشرفت کردن است، چرا که آنها به شما انگیزه خواهند داد که کارتان را انجام بدهید. در عین حال، شما نیز ممکن است به آنها لطف بکنید، به این صورت که با درخواست کمک‌تان به آنها انگیزه می‌دهید که سخت‌تر تلاش کنند. یک رقابت کمی دوستانه هرگز به کسی آسیب وارد نمی‌کند!

۶- به این فکر کنید که چرا نمی‌خواهید کارتان را انجام دهید

این یکی انگار شماره‌ی ۱ را تداعی می‌کند، اما در واقع این‌طور نیست. برخی از کارها را به فقط این دلیل نمی‌خواهیم انجام بدهیم که سرگرم‌کننده نیستند. زدن چمن، تمیز کردن خانه، یا رسیدگی به ماشین و عوض کردن دینام همگی در یک چیز مشترک هستند. مردم دوست ندارند این کارها را انجام بدهند زیرا آنها زمان و انرژی آدم را می‌گیرند، خوشایند نیستند، و ما می‌دانیم که دیر یا زود، باید همین کارها را دوباره انجام بدهیم. با این حال، به جای فکر کردن در مورد این‌که چرا نمی‌خواهید فلان کار را انجام بدهید، در مورد مزایای آن فکر کنید. اوضاع ماشین‌تان بهتر خواهد شد، خانه‌تان تمیز و مرتب می‌شود و زیباتر، گرم‌تر و مطلوب‌تر به نظر می‌رسد. با تبدیل یک تفکر منفی به تفکر مثبت، چشم‌اندازتان در مورد انجام این وظایف نیز مثبت‌تر خواهد بود.

۷- خودتان را مجبور به انجام کارها کنید

گاهی اوقات واقعا تنبلی شما غیر‌ قابل‌ اجتناب است. تمام توصیه‌ها و درخواست‌های خوب دنیا باعث نخواهند شد که وظایف‌تان کمی بهتر به نظر برسند. در این موارد، لازم است به یاد داشته باشید که شما یک عضو باهوش و بالغ از گونه‌ی انسان خردمند هستید، پس بلند شوید و دست به کار شوید. شاید در زمانی که مشغول انجام کار هستید چندان لذت نبرید، اما می‌توانید پس از پایان کار به عقب نگاه کنید و بگویید: “آره. موفق شدم.” نباید طوری باشد که هر روز صبح به زور از رختخواب خارج شوید (این یک علامت هشداردهنده‌ی افسردگی است که نباید نادیده بگیرید)، اما هر از گاهی، باید خودمان را به انجام کاری که نمی‌خواهیم انجام بدهیم، مجبور کنیم. باور کنید یا نه، پس از آن‌که کارتان به پایان رسید، به خودتان افتخار خواهید کرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی ، موفقیت بازدید 501 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php