کد خبر : 224252 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

آنچه که باید قبل از عقد بدانید

آنچه که باید قبل از عقد بدانید گاهی آنچه باید قبل از عقد و پیوند زناشویی از طرف دختر و پسر به یکدیگر گفته شود با آنچه نباید گفته شود خلط و سوء‌تفاهم ایجاد کرده و کار دست دختر و پسر می‌دهد. بنابراین در اینجا ما برای شما عروس و …

آنچه که باید قبل از عقد بدانید

آنچه که باید قبل از عقد بدانید

گاهی آنچه باید قبل از عقد و پیوند زناشویی از طرف دختر و پسر به یکدیگر گفته شود با آنچه نباید گفته شود خلط و سوء‌تفاهم ایجاد کرده و کار دست دختر و پسر می‌دهد. بنابراین در اینجا ما برای شما عروس و داماد آینده برخی گفتنی‌های قبل از عقد را بازگو می‌کنیم که بیانشان ضروری است.

اهداف و برنامه‌هایتان

اینکه برای زندگی خود چه هدفی دارید نکته‌ای است که در زندگی مشترک پای هر دو نفر را به میان می‌کشد یعنی دیگر مسئله خصوصی بی‌معنا خواهد بود. شاید طرف شما نتواند با اهداف شما کنار بیاید و یا اتفاقا برنامه‌هایی همسو با اهداف شما داشته باشد. آگاهی از اهداف و برنامه‌های یکدیگر باعث می‌شود هم یکدیگر را حمایت کنید و هم در شرایط خاص درک متقابلی از هم داشته و حتی در رسیدن به هدف زودتر مسیر را طی کنید.

توقعات تان

قبل از اینکه زن و شوهر بشوید باید بدانید چه توقعاتی از همسر آینده خود دارید و از سویی قادرید به کدام توقعات همسرتان پاسخ بدهید. این طور تکلیفتان در زندگی مشترک مشخص شده و با انتظارات ناگهانی و از پیش تعیین نشده روبرو نمی‌شوید. اینجاست که صداقت و روراستی شما دو نفر بسیار مهم است.

گذشته تان

اینکه قبلا چند خواستگار داشتید و چه حرفهایی بینتان رد و بدل شده و یا به چند خواستگاری رفته‌اید و جزییات مکالمات چه بوده در حال حاضر هیچ ضرورتی به بیانشان نیست. اما اگر قبلا نامزد یا همسر داشتید باید حتما بگویید البته باز هم نیازی نیست از ریز اتفاقات حرفی بزنید. گفتن اینکه کجا می‌رفتید و چه می‌کردید درست نیست. فقط طرفتان باید بداند شما قبلا نامزده بوده‌اید و این نامزدی چقدر طول کشیده است. این مسئله برای برخی‌ها به گونه‌ای است که نمی‌توانند با آن کنار بیایند پس بهتر است قبل از هر اتفاقی بیان شود تا تصمیم درستی گرفته شود.

حتی ممکن است شما از ازدواج سابق خود صاحب فرزند باشید اما از بیان آن برای ازدواج دوم بترسید و با این فرض که پس از عقد دیگر راضی شده و با قرار گرفتن در عمل انجام شده راهی جز پذیرش ندارد این موضوع را کتمان کنید. اما این یکی از بزرگترین اشتباهات زندگی شما خواهد بود.

اعتقادات تان

کسی که مسائل مذهبی و اعتقادی پر رنگی داشته باشد زندگیش تحت تأثیر آن قرار گرفته و اصولا تصمیمات خود را بر مبنای همان اعتقادات می‌گیرد. حالا در نظر بگیرید همسر چنین فردی اصلا به مسائل مذهبی ذره‌ای اعتقاد ندارد. مسلم است آنچه بینشان رخ می‌دهد تضاد و تنشی است که هرگز پایان نخواهد یافت. پس شما حواستان باشد در ابتدای امر از این موضوع حتما اطلاعات کافی را به دست بیاورید.

سلامتی یا بیماریتان

اگر بیماری خاصی دارید، از مشکل جسمی یا روانی رنج می‌برید و یا مسائلی از این دست در زندگیتان اثر‌گذار است حتما با طرف مقابلتان مطرح کنید. این حق اوست بداند همسر آینده‌اش چه بیماری یا کسالتی دارد. خودتان را به جای او بگذارید. ببینید چه حالی می‌شوید وقتی از همه جا بی‌خبرید همسرتان به دلیل بیماری مثلا صرع ناگهان روی زمین بیفتد و حالش بد شود.

مسلم است در این شرایط دست پاچه شده و نمی‌دانید چه باید بکنید اما اگر از قبل می‌دانستید اول اینکه همسرتان را به پنهان کاری متهم نمی‌کردید چون صادقانه موضوع را به شما گفته است. دوم اینکه با اطلاع و آگاهی لازم به همسرتان کمک می‌کنید تا بحران پیش آمده را پشت سر بگذارد.

ممکن است شما در انجام اموری نقص یا نقطه ضعفی داشته باشید و خوب است که بیان آن توسط خود شما باشد. قبول داریم کار سختی است بخواهید از نقاط ضعف خود سخن بگویید اما این هم حق طرف مقابلتان است تا بداند همسر آینده‌اش روی چه اموری نقص یا ضعف دارد. این مسئله حتی ممکن است کمک کند با کمک همسر آینده‌تان به رفع یا پذیرش آن دست بزنید.

گرایشات سیاسی، میزان درآمدی که ماهیانه دریافت می‌کنید و حتی اگر بدهی یا مشکل مالی پیچیده‌ای دارید را به طرفتان بگویید. حتی اگر نظر خاصی نسبت به بچه‌دار شدن و فرزند‌آوری دارید با او در میان بگذارید. به هر حال مسائل تربیتی فرزند برای برخی‌ها بسیار مهم بوده و با دیدگاه خاصی که دارند مایلند از روش خاصی برای تریبت فرزندانشان استفاده کنند. پس باید قبل از عقد و ازدواج بیان شود تا توافقی دو سویه صورت بگیرد.

یادتان باشد هیچ گاه آنچه گفتنی است را به امید اینکه پس از ازدواج خواهید گفت از شریک آینده‌تان پنهان نکنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ازدواج ، اسلاید ، زناشویی بازدید 629 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php