کد خبر : 221867 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۸:۰۰

یک خوراکی بی نظیر برای سلامت پروستات در مردان

یک خوراکی بی نظیر برای سلامت پروستات در مردان چه گوجه فرنگی را جز میوه ها بدانیم و چه جز سبزیجات باید بدانیم که گوجه یکی از بهترین مواد غذایی است که در سبد غذایی می تواند قرار بگیرد و همه باید از این میوه سرشار از مواد مغذی بیشتر …

یک خوراکی بی نظیر برای سلامت پروستات در مردان

یک خوراکی بی نظیر برای سلامت پروستات در مردان

چه گوجه فرنگی را جز میوه ها بدانیم و چه جز سبزیجات باید بدانیم که گوجه یکی از بهترین مواد غذایی است که در سبد غذایی می تواند قرار بگیرد و همه باید از این میوه سرشار از مواد مغذی بیشتر استفاده کنیم.

گوجه فرنگی علاوه بر جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات، خواص درمانی بی نظیری نیز دارد. جالب است که بدانید که ۲۰۰ سال پیش در ایالات متحده یک میوه سمی به شمار می رفته است!

گوجه فرنگی یک ماده مغذی و سرشار از انواع ویتامین های C ، A ، فولیک اسید و آنتی اکسیدان است. مصرف فراوان میوه و سبزیجات از جمله گوجه فرنگی در درمان و جلوگیری از امراض قلبی و دیابت و همچنین در داشتن پوست و موی سالم و جلوگیری از سرطان بسیار مفید است. مزایای مصرف میوه و سبزیجان بی نهایت است.

سرطان پروستات: گوجه فرنگی به لطف مقادیر بالای انتی اکسیدانی و ویتامین C یک سد دفاعی عالی در برابر رادیکال های آزاد بدن که عامل سرطان می باشند، است. در تحقیقات بسیاری ارتباط میان لیکوپن که در گوجه فرنگی وجود دارد و همچنین سرطان پروستات در مردان وجود دارد. رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن یک سد محافظتی در برابر سرطان پروستات در مردان جوان می باشد.
گوجه یک ماده عالی برای جلوگیری از سرطان پروستات در مردان است.

سرطان کورکتال: بتاکاروتن موجود در گوجه فرنگی و همچنین فیبر موجود در میوه و سبزیجات یکی از عوامل جلوگیری از ایجاد سرطان روده بزرگ می باشد.

آنچه که مسلم است ارتباط میان لیکوپن موجود در گوجه فرنگی و نقش ضد سرطانی آن در بدن انسان است و هنوز تحقیقات راجع به این ماده ادامه دارد. اما مطالعات زیادی که در رابطه با سرطان انجام شده است نشانگر این مطلب است که افرادی که رژیم غذایی سرشار از گوجه فرنگی دارند در معرض خطر کمتری از ابتلا به انواع سرطان مخصوصا سرطان ریه و معده و روده و پروستات نسبت به سایرین قرار دارند.

فشار خون: همانطور که مصرف کم سدیم نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد، مصرف بالای پتاسیم نیز بسیار مهم است. پتاسیم موجود در گوجه فرنگی موجب کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری فشار می گردد. البته مصرف زیاد از حد پتاسیم به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 607 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php