کد خبر : 220966 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۱۸

حدیث امروز: پاسخ امام جواد (ع) به سوالی درباره ذوالکفل

امام محمد جواد علیه‌السلام ـ در پاسخ به عبدالعظیم حسنى که پرسید نام ذوالکفل چه بود و آیا از پیامبران مرسل بوده است یا نه؟ فرمود: خداوند متعال یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر فرستاد که سیصد و سیزده نفر آنان مرسل بودند و ذو الکفل یکى از آن …

حدیث امروز: پاسخ امام جواد (ع) به سوالی درباره ذوالکفل

امام محمد جواد علیه‌السلام ـ در پاسخ به عبدالعظیم حسنى که پرسید نام ذوالکفل چه بود و آیا از پیامبران مرسل بوده است یا نه؟ فرمود:

خداوند متعال یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر فرستاد که سیصد و سیزده نفر آنان مرسل بودند و ذو الکفل یکى از آن مرسلین علیهم السلام مى‌باشد.

او بعد از سلیمان بن داوود علیه السلام مى‌زیست و در میان مردم مانند داوود قضاوت مى‌کرد و جز براى خداوند عزّ و جلّ خشم نگرفت.

نامش عویدیا بود و او همان کسى است که خداوند متعال در کتاب خود از وى نام برده است، آنجا که مى‌فرماید: «و یاد کن اسماعیل و یَسَع و ذو الکفل را که همه از نیکانند*»

متن حدیث:

الإمامُ الجوادُ علیه السلام ـ لَمّا سَألَهُ عبدُ العَظیمِ الحَسَنیُّ عن ذی الکِفلِ ما اسمُهُ ؟ و هلَ کانَ مِن المُرسَلینَ ؟ ـ : بَعَثَ اللّه ُ تعالى جَلَّ ذِکرُهُ مِائهَ ألفِ نَبیٍّ و أربَعهً و عِشرینَ ألفَ نَبیٍّ ، المُرسَلونَ مِنهُم ثلاثُمِائهٍ و ثلاثَهَ عَشَرَ رجُلاً ، و إنّ ذا الکِفلِ مِنهُم صلواتُ اللّه ِ علَیهِم . و کانَ بَعدَ سُلیمانَ بنِ داودَ علیه السلام ، و کانَ یَقضی بینَ النّاسِ کما کانَ یَقضی داودُ ، و لَم یَغضَبْ إلاّ للّه ِ عَزَّ و جلَّ ، و کانَ اسمُهُ عُویدیا ، و هُو الّذی ذَکرَهُ اللّه ُ تعالى جَلّت عظَمتُهُ فی کِتابهِ حیثُ قالَ : «و اذْکُرْ إسْماعیلَ و الیَسَعَ و ذا الکِفْلِ و کُلٌّ مِنَ الأخْیارِ*»

پینوشت: سوره ص، آیه48، «قصص الانبیاء، صفحه 277»

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : احادیث ، ادبیات و مذهب بازدید 199 بار
دیدگاهتان را بنویسید

علی در تاریخ 13 شهریور 1395 گفته : پاسخ دهید

سلام. مطلب جالبی بود. ممنون.

css.php