کد خبر : 216931 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۹:۵۱

معنی ضرب المثل هر که با نوح نشیند، چه غم از طوفانش

معنی ضرب المثل هر که با نوح نشیند، چه غم از طوفانش حضرت نوح پیامبر خدا بود. عمر زیادی کرد، و تمام مدت مردم را به خداپرستی دعوت می کرد. اغلب مردمی که در زمان او بودند به دعوت او توجه نکردند و ایمان نیاوردند. نوح که غمگین بود از …

معنی ضرب المثل هر که با نوح نشیند، چه غم از طوفانش

معنی ضرب المثل هر که با نوح نشیند، چه غم از طوفانش

حضرت نوح پیامبر خدا بود. عمر زیادی کرد، و تمام مدت مردم را به خداپرستی دعوت می کرد. اغلب مردمی که در زمان او بودند به دعوت او توجه نکردند و ایمان نیاوردند. نوح که غمگین بود از خدا خواست که آنها را به عذابی سخت گرفتار کند. خداوند به نوح گفت تا کشتی بزرگی بسازد و از هر حیوانی نر و ماده ی آن را جمع کند، چرا که طوفان شدیدی در راه بود و باران شدیدی می بارید نوح هر چه به مردم گوشزد می کرد، کسی توجه نمی کرد. در سرزمین نوح، دریایی نبود.

نوح مشغول ساختن کشتی در خشکی شد و مردم هم او را مسخره می کردند. خلاصه روز عذاب فرا رسید و نوح یارانش را سوار کشتی کرد و تمام حیوانها را هم داخل کشتی کرد. باران شدیدتر می شد و طوفان شروع شده بود مردم که فکر می کردند این باران هم مثل باران های معمولیست به خانه های خود رفتند. اما این باران چندین شبانه روز بارید و همه جا را آب گرفت و بیشتر مردم در آب غرق شدند. بعضی ها به روی تپه ها پناه بردند اما فایده ای نداشت. فقط نوح و یارانش و حیواناتی که در کشتی جمع شده بودند نجات پیدا کردند.

از آن پس اگر بخواهند که بگویند کسی به خودش مطمئن باشد یا پشتیبان بزرگی داشته باشد و از هیچ چیزی نمی ترسد، این ضرب المثل را به کار می برند.

1/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : سرگرمی ، ضرب و المثل بازدید 262 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php