کد خبر : 215904 تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۹:۰۷

حدیث امروز: هرکس به این آیه عمل نکند روحش با حسرت از دنیا جدا مى شود

امام رضا علیه‌السلام: روایت مى‌کنم که جبرئیل علیه‌السلام به نزد پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) فرود آمد و گفت: اى پیامبر خدا! خداوند تو را سلام مى‌رساند و به تو مى‌فرماید: بخوان به نام خداى مهر گسترِ مهربان، هرگز به آنچه اصنافى از ایشان را از آن برخوردار …

حدیث امروز: هرکس به این آیه عمل نکند روحش با حسرت از دنیا جدا مى شود

امام رضا علیه‌السلام: روایت مى‌کنم که جبرئیل علیه‌السلام به نزد پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) فرود آمد و گفت: اى پیامبر خدا! خداوند تو را سلام مى‌رساند و به تو مى‌فرماید: بخوان به نام خداى مهر گسترِ مهربان، هرگز به آنچه اصنافى از ایشان را از آن برخوردار کرده‌ایم، چشم مدوز، که زیور زندگى دنیاست تا ایشان را بیازماییم. و بدان که روزىِ پروردگار تو بهتر و پایدارتر است.

پس پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به کسى فرمود تا جار بزند: هر کس [با عمل به این آیه] به ادب خدا آراسته نگردد، روحش با حسرت از دنیا جدا مى‌شود.

متن حدیث:

اَروى اَن جَبرَئیلَ علیه‌السلام اُهبِطَ اِلى رَسولِ الله ِ صلی الله علیه و آله فَقالَ: یا رَسولَ الله ِ، اِن الله َ عَزوَجَل یَقرَاُ عَلَیکَ السلامَ وَ یَقولُ لَکَ: اِقرَأ: بِسمِ الله ِ الرحمنِ الرحیمِ «لاَ تَمُدن عَینَیکَ إِلَى مَا مَتعنَا بِهِ اَزواجا مِنهُم» الآیَهَ. فَاَمَرَ النبى صلی الله علیه و آله مُنادیا یُنادى: مَن لَم یَتَاَدب بِاَدَبِ الله ِ تَقَطعَت نَفسُهُ عَلَى الدنیا حَسَراتٍ.

پینوشت: «فقه الرضا،صفحه364»

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : احادیث ، ادبیات و مذهب بازدید 306 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php