کد خبر : 214145 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

حدیث امروز: سخن پیامبر (ص) درباره پاداش آباد کنندگان قبور اهل بیت (ع)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خطاب به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه های بهشت و عرصه‌ای از عرصه‌های آن قرار داده است. و دلهای بزرگان از مردم و برگزیدگان بندگان خود را به …

حدیث امروز: سخن پیامبر (ص) درباره پاداش آباد کنندگان قبور اهل بیت (ع)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خطاب به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:

یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه های بهشت و عرصه‌ای از عرصه‌های آن قرار داده است.

و دلهای بزرگان از مردم و برگزیدگان بندگان خود را به آنها مایل ساخته تا خواری و اذیتها در راه [زیارت] شما را متحمل شوند و قبور شما را تعمیر کنند و بسیار به زیارت قبور شما آیند.

تا موجبات تقرب به خدا و دوستی پیغمبرش را فراهم سازند.

یا علی! شفاعت من مخصوص این گروه خواهد بود و آنان بر حوض من وارد خواهند شد و ایشان فردا زیارت کنندگان من در بهشت خواهند بود.

متن حدیث:

قال رسول الله صلی الله علیه و آله: یاأَبَا الْحَسَنِ! إِنَّ اللَّهَ جَعَلَ قَبْرَکَ وَ قَبْرَ وُلْدِکَ بِقَاعاً مِنْ بِقَاعِ الْجَنَّهِ وَ عَرْصَهً مِنْ عَرَصَاتِهَا وَ إِنَّ اللَّهَ جَعَلَ قُلُوبَ نُجَبَاءَ مِنْ خَلْقِهِ وَ صَفْوَتِهِ مِنْ عِبَادِهِ تَحِنُّ إِلَیْکُمْ وَ تَحْتَمِلُ الْمَذَلَّهَ وَ الْأَذَی فِیکُمْ فَیَعْمُرُونَ قُبُورَکُمْ وَ یُکْثِرُونَ زِیَارَتَهَا تَقَرُّباً مِنْهُمْ إِلَی اللَّهِ مَوَدَّهً مِنْهُمْ لِرَسُولِهِ، أُولَئِکَ یَا عَلِیُّ الْمَخْصُوصُونَ بِشَفَاعَتِی وَ الْوَارِدُونَ حَوْضِی وَ هُمْ زُوَّارِی غَداً فِی الْجَنَّه.

پینوشت: «تهذیب الاحکام، ج6، ص 22- بحارالانوار، ج 97، ص121»

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : احادیث ، ادبیات و مذهب بازدید 208 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php