کد خبر : 213028 تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

دوران عقد بهترین فرصت برای همدلی

دوران عقد بهترین فرصت برای همدلی بعضی فکر می‌کنند وقتی عروس خانم بله را گفت، دیگر همه چیز تمام‌شده است و یک راست وارد ماه‌عسل شده‌اند، درحالی‌که این‌گونه نیست! باید عشق تان را به اثبات برسانید. همسران آگاه باشند که وفاداری و صداقت فقط در بیان عشق کافی نیست، آن‌ها …

دوران عقد بهترین فرصت برای همدلی

دوران عقد بهترین فرصت برای همدلی

بعضی فکر می‌کنند وقتی عروس خانم بله را گفت، دیگر همه چیز تمام‌شده است و یک راست وارد ماه‌عسل شده‌اند، درحالی‌که این‌گونه نیست! باید عشق تان را به اثبات برسانید.

همسران آگاه باشند که وفاداری و صداقت فقط در بیان عشق کافی نیست، آن‌ها باید در عمل نیز رفتارهای صادقانه و وفادارانه نسبت به هم داشته باشند تا عشق شان را به یکدیگر ثابت کنند. دوران عقد بسیار دوران مهمی است برای اثبات این عشق.

همدلی یعنی…

از آنجا که در دوران عقد زوجین می‌توانند به شناخت بیشتری از یکدیگر دست یابند و به شناخت قبلی خود که پیش از این دوران، در مرحله انتخاب به دست آورده‌اند، عمق بیشتری بخشند باید مهارت‌هایی همچون همدلی را در نظر بگیرند. همدلی یعنی توان درک دیگری تا حد زیاد و به همان شکل که او خودش را درک می‌کند.

در همدلی خود را جای همسرتان بگذارید و احساسات او را تجربه کنید. همدلی یعنی بی‌طرفانه دنیای حسی شریک زندگی‌تان را درک کنید و از نظر حسی، تا حد امکان با وی یکی شوید؛ و این امر تنها در سایه‌ی صداقت به وجود می‌آید. چنین کمک معنوی و روحی به شریک زندگی، از ویژگی‌های مثبت یک زوج خوشبخت است. افراد در زندگی با آزمون و خطا تجربه کسب می‌کنند و این تجارب به مرور زمان در زندگی آینده نیز مؤثرتر خواهد بود. مهارت همدلی نیز از تجاربی است که در ارتباط با افراد به دست می‌آید و نمی‌توان انتظار داشت که بدون هیچ تمرین و تعاملی از بهترین ارتباط اجتماعی برخوردار شد.

اگر قبلاً با افراد مختلف و در ارتباط‌های اجتماعی فرصتی برای همدلی نداشتید، دوران عقد بهترین فرصت برای تمرین این مهارت است. این دوران زمان مناسبی برای تأمین نیازهای روحی همسران است تا بدین وسیله هر دو با همدلی یکدیگر به آرامش و سکون برسند. زوجین باید عواطف و احساسات هم را درک نمایند و برای آن ارزش قابل‌توجهی قائل شوند. حتی می‌توانید با رفع موانع ارتباط همدلانه، احساس همدلی را در یکدیگر تقویت نمایید؛ بدانید که این مهارت یکی از نشانه‌های بلوغ روان‌شناختی افراد است.

ارتباط همدلانه چگونه پیدا می شود؟

اگر می‌خواهید در زمانی که همسرتان به شما نیاز دارد با او همدلی داشته باشید، خود را در موقعیت تنهایی و شکست وی قرار دهید. فکر کنید که: «چه مواردی را باید رعایت کنم تا بتوانم همسرم را درک کنم؟»

«ارتباط همدلانه» کار سختی نیست و می‌توان با رعایت چند نکته آن را تسهیل نمود. وقتی همسرتان مشکلی دارد یا از مسئله‌ای رنج می‌برد؛ حمایت روحی و احساسی خود را از وی دریغ نکنید؛ چرا که نیاز دارد تا درکش کنید. زوج‌های جوانی که به خاطر وضعیت خاص شغلی یا تحصیلی کمتر موفق به دیدار یکدیگر می‌شوند، بهتر است در همان ملاقات‌های اندک خود، آن چنان همدلانه با گرمی، محبت، صمیمیت و عشق با یکدیگر برخورد کنند که در هنگام عدم حضور، همسرشان با یادآوری خاطرات شیرین، عشق به وی راهم چنان در دل پایدار نگه دارد.

با همسرتان حتماً نرم و ملایم صحبت کنید و با همدلی کردن نشان دهید که به او علاقه دارید.

اگر این دوران با هوشیاری و خردمندی سپری شود، تبدیل به شیرین‌ترین و به یادمانی‌ترین دوران زندگی زوجین می‌گردد. در مواقع سختی هیچ‌گاه همسرتان را با ناراحتی‌هایش تنها نگذارید؛ حتی اگر مشغله کاری و درسی دارید، خود را به وی رسانده و با او همدلی کنید تا عشق تان به اثبات برسد.

امام جواد (ع) فرمود: «سه خصلت جلب محبّت می‌کند: انصاف در معاشرت با مردم، همدردی در مشکلات آنان، همراه و همدم شدن با معنویات.» (کشف الغمّه، ج ۲، ص ۳۴۹)

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، روابط عاشقانه ، زناشویی بازدید 520 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php