کد خبر : 211937 تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

خوراکی هایی که نمیدانید شور هستند!

خوراکی هایی که نمیدانید شور هستند! در تغذیه امروزی نمک زیادی در برنامه غذایی همه ما وجود دارد. حتی خبر هم نداریم که چه میزان نمک دریافت می کنیم. در این مطلب ۶ ماده غذایی پرنمک را معرفی می کنیم تا در جریان شوری آن ها باشید. سس سویا سس …

خوراکی هایی که نمیدانید شور هستند!

خوراکی هایی که نمیدانید شور هستند!

در تغذیه امروزی نمک زیادی در برنامه غذایی همه ما وجود دارد. حتی خبر هم نداریم که چه میزان نمک دریافت می کنیم. در این مطلب ۶ ماده غذایی پرنمک را معرفی می کنیم تا در جریان شوری آن ها باشید.

سس سویا

سس سویا یکی از پرمصرف ترین چاشنی های معطر است اما در عین حال یکی از شورترین های موجود نیز محسوب می شود. دقیق تر بگوییم هر ۱۰۰ گرم سس حاوی ۱۵۶۵۰ میلی گرم نمک است (۱۵%).

سوپ ها و عصاره های صنعتی

اگر علاقه خاصی به مصرف سوپ دارید خودتان دست به کار شوید. سوپ ها و عصاره های صنعتی بسیار پرنمک هستند. این مواد غذایی صنعتی در هر ۱۰۰ گرم ۴۷۷۵۰ میلی گرم نمک وجود دارد که معادل ۴۷ درصد است.

غلات صبحانه

غلات صبحانه آماده جزو منابع سدیم پنهان است. هر کاسه ۱۰۰ گرمی حاوی ۱۸۰۰ میلی گرم نمک است.

سوسیس و کالباس

سوسیس و کالباس بسیار شور است و علاوه بر این منشأ بروز برخی بیماری های مربوط به سدیم بالای خون مانند پرفشاری خون یا نارسایی کلیه نیز محسوب می شود. هر ۱۰۰ گرم از این مواد غذایی حاوی ۲۶۷۵ میلی گرم نمک است. بنابراین توصیه می شود مصرف این مواد غذایی را تا حد امکان محدود کنید.

پنیر

همه انواع پنیرها بسیار خوشمزه هستند و در عین حال نمک زیادی دارند. میزان نمک برخی از پنیرها در هر ۱۰۰ گرم به ۲۰۹۲ میلی گرم نیز می رسد.

مواد غذایی کنسروی

همه انواع محصولات فراوری شده برای سلامتی خطراتی ایجاد می کنند. متأسفانه این محصولات صنعتی امروزه جای زیادی در برنامه غذایی ما باز کرده اند. برای تهیه و نگهداری طولانی مدت از کنسروها سدیم زیادی به آن ها اضافه می شود و مصرف زیاد غذاهای کنسرو شده می تواند به سلامتی تان آسیب بزند.

چه باید کرد؟

بهتر است آگاهی تان را بالا ببرید. یادتان باشد که برای سالم تر ماندن لازم است که میزان مصرف نمک را به ۶ تا ۸ گرم در روز محدود کنید. سر میز نمکدان را در بشقابتان خالی نکنید چون تمام مواد غذایی در خود نمک دارند و نیازی به افزودن نمک بیشتر نیست.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 594 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php