کد خبر : 210604 تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

به این دلایل آب را چند بار نجوشانید!

به این دلایل آب را چند بار نجوشانید! هرروز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، کتری برقی را روشن می‌کنید و درحالی که آب درون آن به جوش می‌آید، کارهای دیگرتان را انجام می دهید، تا این که متوجه می‌شوید کتری برقی به‌طور خودکار خاموش شده است. دکمه را می …

به این دلایل آب را چند بار نجوشانید!

به این دلایل آب را چند بار نجوشانید!

هرروز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، کتری برقی را روشن می‌کنید و درحالی که آب درون آن به جوش می‌آید، کارهای دیگرتان را انجام می دهید، تا این که متوجه می‌شوید کتری برقی به‌طور خودکار خاموش شده است. دکمه را می زنید تا مجدد جوش بیاید، اما هرگز تصور نمی‌کنید که این کار به‌سلامتی شما ضرر می‌رساند، اما چرا؟

و به گفته محققان دانشگاه هاروارد، با جوشیدن آب تغییراتی در ترکیب آن به وجود می‌آید و ترکیبات فرار و گازها در آن رها می‌شوند. وقتی آب معمولی بیش‌ازحد جوشانده شود یا مجدد بجوشد ترکیبات آن، حالتی نامناسب پیدا می‌کند.

مواد خطرناک در آب تراکم پیدا می‌کند، درنتیجه احتمال آشامیدن برخی مواد شیمیایی و مواد خطرناکی مانند نیتریت، آرسنیک و فلوراید افزایش پیدا می‌کند. میزان زیاد مواد معدنی انباشته شده، می‌تواند مضر باشد. به‌ عنوان‌ مثال، نمک کلسیم می تواند به سنگ کلیه و سنگ صفرا منجر شود.

اثرات مخرب آب جوشیده مکرر

نیترات‌ها که در معرض حرارت بالا قرار می‌گیرند، بسیار سمی می‌شوند. دمای بالا نیتریت را، به نیتروسامین تبدیل می‌کند که سرطان‌ زا است. نیتریت را به بیماری‌هایی چون لوسمی، لنفوم غیر هوچکین، سرطان تخمدان، کولون، معده ، پانکراس و تیروئید ارتباط می دهند.

به‌علاوه، در طول زمان، تراکم آرسنیک می‌تواند به مسمومیت آرسنیک ومشکلات متعددی ازجمله سرطان، بیماری قلبی عروقی، ،نازایی و اختلالات رشد منجر شود.

قرار گرفتن بیش‌ازحد در معرض فلوراید، می‌تواند اثرات مخرب بر رشد شناختی و عصبی، به‌ویژه در کودکان،ایجاد کند، بنابراین احتیاط به خرج دهید، اگر لازم به جوشاندن آب است از باقی مانده آن برای آبیاری ومصارف دیگر استفاده کنید وهر بار به میزان مورد نیاز آب بجوشانید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 444 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php