کد خبر : 210571 تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۴۳

حدیث امروز: کارهایی که شیطان را از انسان دور می کند

پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند: آیا شما را از چیزى خبر ندهم که اگر به آن عمل کنید، شیطان از شما دور شود، چندان که مشرق از مغرب دور است؟ عرض کردند: بلی. فرمودند: روزه روى شیطان را سیاه مى‏‌کند، صدقه پشت او را …

حدیث امروز: کارهایی که شیطان را از انسان دور می کند

پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند: آیا شما را از چیزى خبر ندهم که اگر به آن عمل کنید، شیطان از شما دور شود، چندان که مشرق از مغرب دور است؟ عرض کردند: بلی. فرمودند: روزه روى شیطان را سیاه مى‏‌کند، صدقه پشت او را مى‏‌شکند، دوست داشتن براى خدا و همیارى در کار نیک، ریشه او را مى‏‌کند و استغفار شاهرگش را مى‌زند و برای هر چیزی زکاتی است و زکات بدن ها روزه است.

متن حدیث:

اَلا اُخْبِرُکُمْ بِشَىْ‏ءٍ اِنْ اَنـْتُمْ فَعَلْتُموهُ تَباعَدَ الشَّیْطانُ مِنْـکُمْ کَما تَباعَدَ الْمَشْرِقُ مِنَ الْمَغْرِبِ؟ قالوا: بَلى، یا رسول اللّه قالَ: اَلصَّوْمُ یُسَوِّدُ وَجْهَهُ وَ الصَّدَقَهُ تَـکْسِرُ ظَهْرَهُ وَ الْحُبُّ فِى اللّه‏ِ وَ الْمُوازَرَهُ عَلَى الْعَمَلِ الصّالِحِ یَقْطَع دابِرَهُ وَ الاْسْتِغْفارُ یَقْطَعُ وَ تینَهُ و لکلّ شی‏ء زکاه و زکاه لأبدان الصّیام.

پینوشت: «منهاج البراعه ج ۷ ، ص ۴۲۶- میراث حدیث شیعه، جلد ۲، صفحه ۲۰»

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : احادیث ، ادبیات و مذهب بازدید 220 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php