کد خبر : 210465 تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۰۰

دروغی که روزه را باطل می کند

دروغی که روزه را باطل می کند بنده های خوب خدا بسیار با ادب هستند،خصوصا در مقابل خداوند متعال…در فصل وصل و در ۶۰ قسمت احکام و آداب بندگی خدا را باهم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید و روزانه زیبایی های آداب بندگی در ماه ضیافت را از …

دروغی که روزه را باطل می کند

دروغی که روزه را باطل می کند

بنده های خوب خدا بسیار با ادب هستند،خصوصا در مقابل خداوند متعال…در فصل وصل و در ۶۰ قسمت احکام و آداب بندگی خدا را باهم مرور خواهیم کرد.

با ما همراه باشید و روزانه زیبایی های آداب بندگی در ماه ضیافت را از این منظر ببینید.

روزه گرفتن یعنی این که انسان براى انجام فرمان خداوند عالم، از اذان صبح تا مغرب از انجام چیزهایى که روزه را باطل مى‌کند، خوددارى نماید.

دروغ بستن به خدا و پیغمبر (ص)

دروغی که روزه را باطل می کند اگر روز‏ه دار به گفتن یا به نوشتن یا به اشاره و مانند اینها، به خدا و پیغمبر(ص) و جانشینان آن حضرت(ع) عمدا نسبت دروغ بدهد اگر چه فورا بگوید دروغ گفتم یا توبه کند روزه او باطل است و احتیاط واجب آن است که حضرت زهرا(سلام الله علیها) و سایر پیغمبران و جانشینان آنان هم در این حکم فرقى ندارند.

دروغی که روزه را باطل می کند اگر بخواهد خبرى را که نمی‌داند راست است یا دروغ، نقل کند، بنابر احتیاط واجب باید از کسى که آن خبر را گفته یا از کتابى که آن خبر در آن نوشته شده، نقل نماید لیکن اگر خودش هم خبر بدهد روزه‏اش باطل نمی‌شود.

دروغی که روزه را باطل می کند اگر چیزى را به اعتقاد این که راست است از قول خدا یا پیغمبر(ص) نقل کند و بعد بفهمد دروغ بوده، روزه اش باطل نمی‌شود.

دروغی که روزه را باطل می کند اگر بداند دروغ بستن به خدا و پیغمبر(ص) روزه را باطل می‌کند و چیزى را که می‌داند دروغ است به آنان نسبت دهد و بعدا بفهمد آن چه را که گفته راست ‏بوده، روزه اش صحیح است.

دروغی که روزه را باطل می کند اگر دروغى را که دیگرى ساخته عمدا به خدا و پیغمبر(ص) و جانشینان پیغمبر(ع) نسبت دهد، روزه اش باطل می‌شود، ولى اگر از قول کسى که آن دروغ را ساخته نقل کند، اشکال ندارد.

دروغی که روزه را باطل می کند اگر از روزه ‏دار بپرسند که آیا پیغمبر(صلى الله علیه و آله و سلم) چنین مطلبى فرموده اند و او جایى که در جواب باید بگوید نه، عمدا بگوید بلى، یا جایى که باید بگوید بلى، عمدا بگوید نه، روزه اش باطل می‌شود.

دروغی که روزه را باطل می کند اگر از قول خدا یا پیغمبر(ص) حرف راستى را بگوید، بعد بگوید دروغ گفتم یا در شب دروغى را به آنان نسبت دهد و فرداى آن روز که روزه می‌باشد بگوید آنچه دیشب گفتم راست است، روزه اش باطل می‌شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ادبیات و مذهب ، دین و احکام ، مذهبی بازدید 446 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php