کد خبر : 197881 تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۱۰

آنچه در مورد سیب که نمی دانید

آنچه در مورد سیب که نمی دانید یک کارشناس طب سنتی نکات مفید درباره میوه سیب را تشریح کرد. سید جواد علوی درباره خواص سیب اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی ایران سیب شیرین دارای طبیعت گرم و تر است. خوردن شکوفه سیب برای رفع اخلاط متعفن سینه بسیار مناسب …

آنچه در مورد سیب که نمی دانید

آنچه در مورد سیب که نمی دانید

یک کارشناس طب سنتی نکات مفید درباره میوه سیب را تشریح کرد. سید جواد علوی درباره خواص سیب اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی ایران سیب شیرین دارای طبیعت گرم و تر است.

خوردن شکوفه سیب برای رفع اخلاط متعفن سینه بسیار مناسب است

به گفته وی همه انواع سیب قوت دل(قلب), دماغ(مغز) و جگر(کبد) داده، رفع خفقان(قلب گرفتگی) و تنگی نفس می‌کند. خوردن شکوفه سیب برای رفع اخلاط متعفن سینه بسیار مناسب است.

این کارشناس طب سنتی بیان کرد: اگر سیب با با خوردنی‌های مفرح مانند بیدمشک و گلاب مصرف شود, تفریح و نشاط افراد را افزایش می‌دهد، همچنین مربای سیب بهتر از سایر اشکال آن مانند: سیب خام, آب و رب آن بوده و افراد از خوردن آن هیچ ضرری نمی‌بینند.

زیاد خوردن سیب خام و نارس باعث فراموشی, ایجاد تمدد و کشیدگی اعضای بدن می‌شود

علوی بیان کرد: زیاد خوردن سیب به خصوص خام و نارس آن باعث فراموشی، تولید باد و گاز، ایجاد تمدد و کشیدگی اعضای بدن و ایجاد درد و پرش در عضلات است و مُصلحش دارچین و غذاهای لطیف مانند شیر و برنج (شیر برنج) و فرنی و ترحلوا است.

وی بیان کرد: در کتاب نسخه حکیم مومن (محمد مومن حسینی دیلمی تنکابنی) آمده است که مصرف سیب ترش مضر سینه و ریاح عروق بوده و مصلحش گلقند و دارچین است.

سیب همه ویژگی‌های لازم برای حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: سیب همه ویژگی‌های لازم برای حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد. قند طبیعی سیب با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل اُفت قند خون در طول روز می‌شود.

علوی درباره “به” نیز خاطرنشان کرد: هم مصرف خوراکی و هم بوئیدن میوه “به”، موجب تفریح و نشاط و تقویت قلب و مغز و قوای مربوط به آنها می‌شود، همچنین موجب قطع حالت تهوع و استفراغ نیز می‌شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 521 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php