کد خبر : 189515 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

چرا کفن مرده سفید است؟

حجت الاسلام حمیدرضا رحمانی کارشناس مذهبی، با اشاره به این که یکی از واجبات اسلام کفن کردن بدن مسلمان است اظهار داشت: کفن دارای سه قسمت باید باشد یکی به عنوان آن که دور کمر پیچیده شده دیگری پیراهن که از شانه تا ساق پا را پوشانده و سوم سر …

چرا کفن مرده سفید است؟

حجت الاسلام حمیدرضا رحمانی کارشناس مذهبی، با اشاره به این که یکی از واجبات اسلام کفن کردن بدن مسلمان است اظهار داشت: کفن دارای سه قسمت باید باشد یکی به عنوان آن که دور کمر پیچیده شده دیگری پیراهن که از شانه تا ساق پا را پوشانده و سوم سر تا سری که کل بدن را بپوشاند.

وی افزود: مستحب است پارچه کفن از پنبه بوده و حرام است که از حریر خالص باشد.

رحمانی تصریح کرد: پارچه‌ی کفن مستحب است تمیز و سفید باشد شاید علت این مستحبات یکی رعایت نظافت و دیگری حفظ احترام بدن مسلمان باشد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: البته بدیهی است که مرگ، کفن و دفن، تشیع جنازه مراسمی است برای هشدار به انسان‌ها که به تعلقات دنیا دلبستگی نداشته همچنین سفیدی و بدون رنگ و لعاب بودن هم مظهر همین تعلق است.

وی تاکید کرد: یک رنگی باعث شده که فقیر و غنی که شاید در زمان زندگی خیلی با هم تفاوت داشته باشند و در موقع مرگ یک شکل باشند.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: سفید بودن کفن واجب نیست بلکه مستحب و رسم و عرف است که پارچه‌ی کفن به عنوان مظهر طهارت و پاکی سفید باشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ادبیات و مذهب ، مذهبی بازدید 378 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php