کد خبر : 188489 تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳

شیر برای سلامتی استخوانهایتان ضرر دارد

شیر برای سلامتی استخوانهایتان ضرر دارد باورتان میشود روزی بشنوید شیر پاستوریزه نه تنها کمکی به سلامتی استخوانهایتان نمیکند بلکه باعث پوک شدن انها میشود ؟!!اگر چه تا به امروز دامداران همیشه از فواید شیر برای استحکام استخوانها میگفتند اما گویا مطالعات اخیر دانشمندان چیزی بر خلاف این را نشان …

شیر برای سلامتی استخوانهایتان ضرر دارد

شیر برای سلامتی استخوانهایتان ضرر دارد

باورتان میشود روزی بشنوید شیر پاستوریزه نه تنها کمکی به سلامتی استخوانهایتان نمیکند بلکه باعث پوک شدن انها میشود ؟!!اگر چه تا به امروز دامداران همیشه از فواید شیر برای استحکام استخوانها میگفتند اما گویا مطالعات اخیر دانشمندان چیزی بر خلاف این را نشان میدهد !! تحقیقات و مطالعات نشان می دهد مصرف برخی از لبنیات پاستوریزه همچون شیر موجب نابودی استخوان‌ها از داخل بدن می‌شود.پس اگر استخوان‌هایتان را دوست دارید، شیر نخورید !

شیر تنها نوشیدنی است که به شدت مصرف آن به کودکان توصیه می‌شود در حالی که همین شیر پاستوریزه ممکن است به بدن کودکان صدمه بزند. نوشیدن شیر پاستوریزه و یا سایر محصولات لبنی آن‌طور که صنعت لبنیات جلوه می‌دهد برای سلامتی استخوان‌ها و سلامتی عمومی افراد خوب نیست.

صنعت لبنیات در ۵۰ ساله اخیر به شدت تلاش کرده است تا مردم را متقاعد کند که محصولات لبنی پاستوریزه همچون شیر یا پنیر سطح کلسیم آن‌ها را افزایش می‌دهد که این ادعا کاملا اشتباه است.

در واقع فرآیند پاستوریزاسیون تنها کربنات کلسیم تولید می‌کند که بدون وجود عامل کی‌لیت نمی‌تواند به سلول‌ها راه یابد و به همین دلیل بدن برای جذب کربنات کلسیم به خون، کلسیم استخوان‌ها و بافت‌های خود را می‌کشد و در نهایت بدن دچار پوکی استخوان و سایر مشکلاتی از این دست می‌شود. علاوه بر این، لبنیات پاستوریزه حاوی مقادیر کمی منیزیم برای جذب کلسیم است.

تحقیقی که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد و بر روی هزاران فرد سوئدی انجام شد نشان داد که شیر گاو می‌تواند تاثیری منفی بر سلامتی داشته باشد به خصوص اگر به مدتی طولانی مصرف شود. این تحقیق که بر روی ۶۱۴۳۳ زن بین ۳۹ تا ۷۴ سال برای ۲۰ سال و ۴۵۳۳۹ مرد در همان محدوده سنی برای ۱۱ سال انجام شد نشان داد که هرچه بیشتر افراد شیر گاو نوشیده‌اند، بیشتر امکان داشته است که به پوکی استخوان یا شکستگی یا ترک‌خوردگی استخوان دچار شوند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تغذیه بازدید 467 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php