کد خبر : 185227 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

خطرناک ترین درخت در دنیا + عکس

درخت سیبچه مرگ یا انجیر زهری (Hippomane mancinella) که گاهی اوقات به نام سیب ساحلی نیز شناخته می شود بومی مناطق گرمسیری جنوب آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی، کارائیب و بخش هایی از شمال آمریکای جنوبی است. این درخت در زبان اسپانیایی به نام «آربل دلا مورته» نیز شناخته می شود …

درخت سیبچه مرگ یا انجیر زهری (Hippomane mancinella) که گاهی اوقات به نام سیب ساحلی نیز شناخته می شود بومی مناطق گرمسیری جنوب آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی، کارائیب و بخش هایی از شمال آمریکای جنوبی است. این درخت در زبان اسپانیایی به نام «آربل دلا مورته» نیز شناخته می شود که به معنای «درخت مرگ» است. بنابر کتاب رکوردهای گینس، سیبچه مرگ در حقیقت خطرناک‌ترین درخت در جهان است.

خطرناک ترین درخت در دنیا + عکس

آن گونه که موسسه غذا و علوم کشاورزی فلوریدا تشریح کرده است، تمامی بخش های درخت سیبچه مرگ فوق العاده سمی هستند و تعامل با آن یا خوردن هر بخشی از این درخت می تواند کشنده باشد. سیبچه مرگ به جنس یوفوربیا (Euphorbia) تعلق دارد. این درخت شیره ای غلیظ تولید می کند که از هر قسمت آن – پوست درخت، برگ ها و حتی میوه – خارج می شود و در تماس با پوست می تواند تاول های شدید ایجاد کند. این شیره حاوی طیف گسترده ای از سموم است اما جدی‌ترین واکنش ها از فوربول، یک ترکیب آلی که به خانواده دی‌ترپن استرها تعلق دارد، ناشی می شود.

خطرناک ترین درخت در دنیا + عکس

از آنجایی که فوربول به راحتی در آب حل می شود فکر ایستادن زیر درخت سیبچه مرگ در یک روز بارانی را نیز باید از سر خود بیرون کنید زیرا قطرات باران حاوی شیره این درخت نیز می توانند سوختگی پوست را موجب شوند.

جدی‌ترین تهدید از سوی میوه های کوچک این درخت ناشی می شود. خوردن میوه سیبچه مرگ می تواند کشنده باشد زیرا استفراغ شدید و اسهال بدن را به نقطه ای بدون بازگشت می رسانند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 255 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php