کد خبر : 185223 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

روش های موثر برای کوچک شدن شکم

روش های موثر برای کوچک شدن شکم همه افراد از انباشته شدن چربی در دور شکم نگران می شوند،اما نمی دانند که چه راهکاری برای کاهش این چربی وجود دارد. همانطور که در گزارش قبلی اشاره شد با ورزش، رژیم، خواب و مدیریت استرس تا کنترل چربی شکمی فاصله کمی …

روش های موثر برای کوچک شدن شکم

روش های موثر برای کوچک شدن شکم

همه افراد از انباشته شدن چربی در دور شکم نگران می شوند،اما نمی دانند که چه راهکاری برای کاهش این چربی وجود دارد.

همانطور که در گزارش قبلی اشاره شد با ورزش، رژیم، خواب و مدیریت استرس تا کنترل چربی شکمی فاصله کمی داریم. اگر این راهکارها جدی گرفته شود، علاوه بر داشتن شکمی کوچک که برای اکثر افراد مهم است،به میزان زیادی به سلامت فرد هم کمک می شود.

در مورد رژیم غذایی با توجه به اینکه هر برنامه غذایی برای فرد خاصی با شرایط فیزیکی و سلامت وی طراحی شده است،ما فقط پیشنهاد هایی را عنوان کردیم و در مورد اهمیت خواب و مدیریت استرس نیز توضیحات کافی مطرح کردیم. اما از آنجاییکه بدن انسان قدرت سازگاری با هر شرایطی را دارد پس اگر شما شوک بی غذایی را نیز به بدن خود وارد کنید، بدن بعد از مدتی نسبت به این اتفاق سازگار شده و دیگر در اثر نخوردن وزنی از دست نمی دهد. در این میان تنها روشی که بدن در مقابل آن مقاوم نشده و در هر شرایطی واکنش مثبت در قبالش دارد ورزش کردن است. حال اینکه چه نوع ورزشی برای رسیدن به این مهم ما را یاری می کند؟

برای کوچک شدن شکم ورزش های هوازی را جدی بگیرید

یک متخصص طب فیزیکی دویدن را ساده ترین و موثرترین روش برای لاغری و آب‌ کردن چربی‌ها ی ناحیه شکم و در نتیجه صاف شدن شکم می داند که البته برای افراد جوان‌تر یعنی حداکثر تا ۴۵ سال توصیه می‌شود.

به طور کلی فعالیت هوازی شامل پیاده روی با شدت مناسب، دویدن،ورزش ایروبیک،دوچرخه سواری طناب زدن و یا استفاده از دستگاه هایی همانند تردمیل،انواع دوچرخه ثابت و غیره و الپتیکال است.با انجام این ورزش ها در مدت زمان مشخص و با شدت مناسب که بهتر است با برنامه ریزی توسط مربیان ورزشی صورت بگیرد شما می توانید چربی های اضافی بدن در تمامی نواحی بدن از بین ببرید.این گام اول برای از بین بردن چربی در نقاط مختلف بدن بخصوص شکم و پهلو هاست.

انجام تمرینات مخصوص شکم

پس از اینکه فردی که دارای اضافه وزن و یا بدن نامتناسب است با انجام فعالیت هوازی توانست مقدار قابل ملاحظه ای از چربی های اضافی خود را از بین ببرد در مرحله بعدی برای برگرداندن پوست بعضی از نقاط بدن که بدلیل انباشته شدن چربی از شکل اصلی خود خارج شده وظاهرخوبی ندارد به حالت قبلی خود وهمچنین تقویت عضلات بخصوص در ناحیه شکم که باعث داشتن فرم ظاهری بهتری می شود باید انواع حرکات شکمی یا به قول عامیانه مردم حرکات درازو نشست را انجام دهد که برای کسب نتیجه بهتر و جلوگیری از آسیب های احتمالی کمر و گردن که در نتیجه اشتباه انجام دادن حرکات حاصل می شود،بهتر است با مشورت مربیان ورزشی باشد.

باید توجه داشت که انجام حرکات درازو نشست برای همه افراد قابل اجرا نیست زیرا زمانی که فرد دراز و نشست انجام می دهد فشاری روی دیسک های کمری وارد می شود و افراد سالم فقط در صورتی می توانند این حرکات ورزشی را انجام دهند که ماهیچه های پایدارکننده را تقویت کرده باشند. پس از این که ماهیچه ها تقویت شد، فرد می تواند این ورزش ها را با یا بدون دستگاه انجام دهد.

تمرینات شکمی با وزنه یا بدون آن؟

پیشنهاد می شود که برای انتخاب برترین تمرینات شکمی افرادی که دارای اضافه وزن زیاد هستند،ابتدا انجام دادن تمرینات هوازی را جدی بگیرند و پس از کاهش مقداری از وزنشان باید از حرکات مناسب برای شکم و پهلو البته بدون استفاده از وزنه و زیر نظر مربی انجام دهند و در صورتیکه درصد و میزان چربی نواحی شکمشان کاهش پیدا کرد براساس برنامه ای که مربی پیشنهاد می دهد برای فرم گرفتن و مشخص شدن عضلات شکم از وزنه در تمرینات شکمی بهره ببرند.این برنامه تمرینی ویژه افراد غیر حرفه ای است که به سلامت و تناسب اندام خود اهمیت می دهند.

اما در بین ورزشکاران حرفه ای همیشه بر سر این نکته که آیا برای تمرین دادن عضلات شکم نیازی به استفاده از وزنه هست یا خیر؟ اختلاف نظر بسیاری بوده و هست. مربیان و ورزشکارانی که استفاده از وزنه را لازم می‌دانند استدلالشان این است که عضلات شکم هم مثل هر گروه عضلانی دیگر نیاز به اضافه بار دارند تا بتوانند بزرگ‌تر و قوی‌تر شوند. اما آن‌دسته از افرادی که با وجود وزنه در تمرین شکم مخالفت دارند می‌گویند به کارگیری وزنه باعث ساخته شدن عضلات شکم شده و در نتیجه منجر به ضخیم‌تر شدن بخش میانی بدن و سایز کمر می‌گردد.

هیچ‌ یک از این دو نظریه به طور کامل درست یا غلط نیستند. اما تعداد معدودی از افراد هستند که تا به حال توانسته‌اند آن‌قدر سایز عضلات شکم را زیاد کنند که در نهایت منجر به بیشتر شدن سایز کمر شده باشد. برای یک فیتنس کار و یا کسانی که فقط به دنبال تناسب اندام هستند، شاید داشتن شکمی صاف خیلی بهتر از داشتن تکه‌های شکم درشت و برآمده باشد.

عضلات شکم صاف و توسعه نیافته دوبعدی دیده می‌شوند. حتی اگر بدنتان فوق‌العاده کم‌چربی و خشک باشد. عضلاتی که به خوبی تمرین داده نشده باشند جلب توجه نخواهند کرد. از سوی دیگر عضلات شکمی قوی و رشد کرده خیلی خوب نظرها را جلب می‌کند. در واقع مزیت داشتن اندکی ضخامت در عضلات شکم این است که با مقدار وجود کمی چربی هم، باز قابل رویت است، که البته بدنسازان عضلات ۶ تکه برجسته و درشت را می‌خواهند.

در نهایت تصمیم گیرنده خود افراد هستند که براساس هدفشان از تمرینات شکمی تمایل به استفاده از وزنه را دارند و یا تمرینات شکمی بدون وزنه را ترجیح می دهند.اما در صورتیکه تمایل به استفاده از وزنه در تمرینات شکمی هستید،باید بدانید که نیاز به ‌ وزنه آنقدر سنگین نیست که شما فقط قادر باشید در هر ست ۸ الی ۱۰ تکرار بزنید و از طرف دیگر وزنه نباید آن‌قدر سبک باشد که مقاومتی برایتان ایجاد نکند. دامنه تکراری بین ۱۵ الی ۲۰ برای اجرای حرکات شکم با وزنه مناسب است.یعنی وزنه ای انتخاب کنید که بتوانید در هرست ۱۵ تا ۲۰ تکرار داشته باشید.

توصیه های مهم در تمرینات شکم

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بسیاری از ورزشکاران که به باشگاه مراجعه می‌کنند،‌ انجام بیش از حد تمرینات شکم و پهلو به منظور لاغری است.باید توجه کرد که همانطور که در بدنسازی اکثر رشته های ورزشی وقتی یک روز روی عضله خاصی کار می کنیم،روز بعد به آن عضله استراحت می دهیم و تمرینات سایر عضلات را انجام می دهیم. این قانون باید در مورد عضلات شکم هم رعایت شود و هر روز نباید حرکات مخصوص به این ناحیه را انجام داد.

کتی کیلرمربی و نویسنده کتاب تمرین های کتی برای هنر پیشگان در این باره می گوید: تمرین های شکمی برای ۳ تا حاکثر ۵ روز (البته در موارد خاص) در هفته موجب می شود شما عضلات سفت، و شکم صافی پیدا کنید و بیشتر ازآن صحیح نیست.

انجام تمرینات شکم و پهلو ( و به طور کلی تمرین با وزنه ) به منظور از بین بردن چربی‌های شکم باید متناسب با رژیم غذایی باشند، تنها با ورزش به سختی می‌توان به وزن مطلوب رسید.

تمرین بیش از حد شکم می‌تواند موجب ناراحتی در ناحیه‌ی کمر شود. بیش از میزان توصیه شده به تمرین این ناحیه نپردازید.

اگر مایل به رسیدن سریع‌تر به هدف هستید بهتر است برنامه‌ی غذایی خود را بیشتر تحت نظر داشته باشید یا مدت تمرینات هوازی خود مانند دوچرخه سواری، پیاده‌روی، دو و شنا را زیادتر کنید.

حرکات شکم را به آرامی انجام دهید، انجام سریع آنها نه تنها اثر کمتری خواهد داشت، بلکه ناحیه‌ی کمر شما را نیز تحت فشار قرار می‌دهد.

برخی معتقدند که تمرینات شکمی باید نیم ساعت طول بکشد تا مفید باشد،اما اگر نیم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنید عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس به طور حتم حرکات را اشتباه انجام می دهید.نحوه انجام دادن حرکات را مجدد بازبینی نمایید و بر روی مدت زمان تمرکز نکنید. همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تناسب اندام بازدید 346 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php