کد خبر : 182925 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

ادویه جوان کننده پوست

ادویه جوان کننده پوست برای آن که پوستی درخشان داشته باشید، این ماسک صورت را امتحان کنید: یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل، ۲ یا ۳ تار زعفران و ۲ قاشق شیر را با هم ترکیب کنید.قبل از گذاشتن این ماسک روی صورت، صورت خود را بشویید و کمی …

ادویه جوان کننده پوست

ادویه جوان کننده پوست

برای آن که پوستی درخشان داشته باشید، این ماسک صورت را امتحان کنید: یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل، ۲ یا ۳ تار زعفران و ۲ قاشق شیر را با هم ترکیب کنید.قبل از گذاشتن این ماسک روی صورت، صورت خود را بشویید و کمی با حوله خشک کنید.ترکیب را در حالی که پوست هنوز مرطوب است، روی صورت بمالید.تمام قسمت های پوست را با حرکات دورانی مالش دهید.۲۰دقیقه صبر کنید تا مواد خشک شوند و سپس، صورت را آب بکشید.برای بهترین نتیجه، هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

برای داشتن پوستی روشن، این ماسک را امتحان کنید:

چند تار زعفران را دو ساعت در شیر بخوابانید.سپس، شیر را به تمام قسمت های صورت و گردن بمالید.بعد از چند دقیقه، صورت را بشویید. انجام منظم این کار باعث روشن شدن پوست می شود.

یک ترکیب روشن کننده دیگر:

چند تخم آفتاب گردان و چند تار زعفران را یک شب در شیر بخوابانید.صبح روز بعد، مواد را له کنید و آن را روی صورت بمالید تا پوستی روشن و شفاف تر داشته باشید.اضافه کردن چند تار زعفران به شیر و نوشیدن آن هم مؤثر است.

درمان مؤثر برای آکنه، لک ها و جوش های سر سیاه:

۵ یا ۶ برگ ریحان و ۱۰ تا ۱۲ تار زعفران را له و با هم ترکیب کنید تا یک خمیر نرم به دست آید.این مواد را روی صورت خود بمالید.بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، صورت را با آب سرد بشویید.این ترکیب به درمان جوش و آکنه کمک می کند.برگ های ریحان می توانند باکتری های ایجادکننده ی آکنه و جوش را از بین ببرند. دو بار در روز استفاده از ترکیب زعفران و در شیر هم به پاکسازی جوش ها کمک می کند.

ماسکی که کدری پوست را از بین می‌برد:

۲ تا ۳ تار زعفران را به یک قاشق چای خوری آب اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند.صبح روز بعد، آب زرد رنگ شده است.یک قاشق چای خوری شیر، ۲ تا ۳ قطره روغن زیتون یا نارگیل و یک نوک انگشت شکر را به آب اضافه کنید.یک تکه نان را در این ترکیب فرو کنید و سپس، آن را به تمام قسمت های صورت بمالید.۱۵دقیقه صبر کنید تا صورت خشک شود و سپس، آن را آب بکشید.این ماسک کدری پوست را می گیرد و آن را شاداب می کند و به از بین رفتن سیاهی دور چشم هم کمک می کند.این ترکیب لایه بردار هم هست و باعث افزایش جریان خون پوست صورت و در نتیجه، نرمی و درخشندگی پوست هم می شود.

اگر می خواهید پوستی شاداب داشته باشید، از این ماسک استفاده کنید:

چند تار زعفران را با کمی عسل ترکیب کنید.صورت را با این ماسک ماساژ دهید.این کار باعث افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی بیشتر به پوست می شود.استفاده ی منظم از این ماسک باعث شفافیت، شادابی و زیباتر شدن پوست شما می گردد.

ماسکی برای تقویت پوست:

زعفران به تقویت پوست کمک می کند. تنها کاری که باید بکنید این است که چند تار زعفران را در گلاب بخوابانید و بعد از تمیز کردن پوست، آن را روی صورت خود بمالید.

برای بهبود بافت پوست از این ماسک استفاده کنید:

یک دوم فنجان آب را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.۴ تا ۵ تار زعفران و ۴ قاشق غذاخوری شیر خشک را به آن اضافه کنید.ترکیب را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید و سپس، با آب سرد بشویید.این ماسک به بهبود بافت پوست صورت کمک می کند.

اگر پوست کدر و خشکی دارید، یک ماسک زعفران و لیمو درست کنید:

لیمو پوست را به صورت عمقی پاکسازی می کند و زعفران هم آن را شفاف می کند.چند قطره آب لیمو را با یک قاشق زعفران ترکیب کنید.اگر پوست تان بسیار خشک است، می توانید چند قطره شیر هم به آن ها اضافه کنید.مواد را ترکیب کنید تا ترکیب خمیری لطیفی به دست بیاید، سپس آن را روی صورت خود بمالید.۲۰دقیقه صبر کنید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، پوست و مو بازدید 412 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php