کد خبر : 177771 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

خوراکی هایی جایگزین لبنیات!

برای کسانی که لاکتوز موجود در فرآورده های لبنی را نمی توانند تحمل کنند، جایگزین های غذایی متنوعی وجود دارد. عدم تحمل لاکتوز که نارسایی لاکتاز نیز نامیده می‌شود، نوعی عدم توانایی در سوخت و ساز و هضم لاکتوز یا قند شیر در بدن است. این بیماری به علت فقدان …

خوراکی هایی جایگزین لبنیات!

برای کسانی که لاکتوز موجود در فرآورده های لبنی را نمی توانند تحمل کنند، جایگزین های غذایی متنوعی وجود دارد. عدم تحمل لاکتوز که نارسایی لاکتاز نیز نامیده می‌شود، نوعی عدم توانایی در سوخت و ساز و هضم لاکتوز یا قند شیر در بدن است. این بیماری به علت فقدان آنزیم لاکتاز در دستگاه گوارش، جهت شکستن پیوندهای لاکتوز ایجاد می شود. از نشانه ‌های این بیماری می ‌توان درد شکم، نفخ، باد شکم، اسهال، تهوع و بازگشت اسید به مری را ذکر کرد.

اما جایگزین های شیر و فرآورده های لبنی دیگر از این قرار است:

سویا: سویا تنها گیاهی است که پروتئین آن نزدیک به میزان پروتئین در فرآورده های لبنی است. با خوردن یک فنجان شیر سویا ۱۹ درصد از منیزیوم روزانه و ۱۴ درصد از ویتامین ب ۶ روزانه خود را دریافت می کنید.

بادام: این خوراکی فوق العاده کم کالری با کلسیم بالا است. همچنین پروتئین و دیگر مواد مغذی را می توان در بادام یافت.

کنف: با خوردن شیر کنف می توان ۶ت تا ۱۰ درصد از آهن مورد نیاز روزانه را به دست آورد ضمن این که کنف حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است.

نارگیل: شیر نارگیل یک منبع غنی شده از کلسیم است. ضمن این که نوشیدن آن ۵۰ درصد از میزان نیاز روزانه به ویتامین ب ۱۲ و ۲۵ درصد از میزان نیاز روزانه به ویتامین دی را تامین می کند. به خاطر داشته باشید که چربی های نارگیل جزو چربی های اشباع است.

برنج: هرچند کالری و قند بالا دارد و میزان پروتئینش کم است اما شیر برنج یک سوم نیاز روزانه شما به کلسیم و ۲۵ درصد میزان نیاز روزانه به ویتامین دی و ویتامین ب ۱۲ را تامین می کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 644 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php