کد خبر : 177716 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

خاصیت شگفت انگیز پرتقال خونی!

هیچ‌کس نمی‌تواند نقش موثر ویتامین‌ها را در بهبود کارکرد اعضای بدن به‌خصوص پوست به عنوان بزرگ‌ترین عضو بدن انکار کند. به گزارش میهن فال به نقل از باشگاه خبرنگاران، محققان اثر آنتوسیانین را که در میوه‌ها و سایر خوراکی‌های قرمز و بنفش رنگ مانند پرتقال خونی، گیلاس، توت‌فرنگی و چای …

هیچ‌کس نمی‌تواند نقش موثر ویتامین‌ها را در بهبود کارکرد اعضای بدن به‌خصوص پوست به عنوان بزرگ‌ترین عضو بدن انکار کند.

خاصیت شگفت انگیز پرتقال خونی!

به گزارش میهن فال به نقل از باشگاه خبرنگاران، محققان اثر آنتوسیانین را که در میوه‌ها و سایر خوراکی‌های قرمز و بنفش رنگ مانند پرتقال خونی، گیلاس، توت‌فرنگی و چای ترش وجود دارد، بررسی کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که این ماده در کاهش خطر ابتلا به عوارض قلبی و چاقی مفرط نقش دارد.

خوشبختانه مصرف پرتقال خونی که حاوی مقدار زیادی آنتوسیانین است، در کشور ما رایج است.

در حال حاضر در یک مرکز تحقیقاتی در اسپانیا پژوهشهایی برای اصلاح ژنتیک بر روی نهال این پرتقال در حال انجام است. انتظار می رود آنها بتوانند تا اواخر امسال یک نهال اصلاح شده از نظر ژنتیکی را تولید کنند. پرتقالهای خونی حاوی مقادیر بسیاری آنتو سیانین هستند.

محققان استدلال می کنند رنگدانه های قرمز، بنفش و آبی این میوه از بدن در برابر بیماری های بسیاری محافظت می کنند.

یکی از محققان که بر روی خواص این میوه پژوهش می کند گفت مطالعات نشان می دهد که آب پرتقال خونی از چاق شدن جلوگیری می کند و پژوهش های دیگر که به زودی منتشر خواهند شد نشان می دهند کسانی که آب پرتقال خونی می نوشند در مقایسه با کسانی که از آب پرتقال معمولی استفاده می کنند، کمتر در معرض حملات قلبی و عروقی قرار می گیرند.

کشت پرتقال های خونی بسیار دشوار است چراکه باید بلافاصله قبل از برداشت در دمای سرد قرار گیرند تا تولید آنتو سیانین در آنها تحریک شود. به همین دلیل کشت پرتقال خونی در دامنه یکی از کوههای سیسیل انجام می شود اما دانشمندان امیدوارند با انجام اصلاح ژنتیکی در درختهای پرتقال، دامنه کشت این نوع پرتقال را در اکثر مناطق کشور گسترش دهند.

به این دلیل که شرایط آب و هوایی ویژه ای برای کشت پیش از زمان برداشت باید این نوع پرتقال ها در معرض هوای سرد قرار بگیرند این نوع پرتقالها مورد نیاز است برای همه دسترسی به آب پرتقال خونی امکان پذیر نیست.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 253 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php