کد خبر : 177451 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

آیا ریش برای سلامتی مفید است ؟

آیا ریش برای سلامتی مفید است ؟ این ماه در کشورهای خارجی “نوامبر بدون اصلاح” نامگذاری شده و هدف از آن جلب توجه مردم به سرطانهایی است که مردان به آن مبتلا می‌شوند. به گزارش فرادید به نقل از هافینگتون‌پست، بنا به آنچه که در وبسایت این کمپین آمده، هدف …

آیا ریش برای سلامتی مفید است ؟

آیا ریش برای سلامتی مفید است ؟

این ماه در کشورهای خارجی “نوامبر بدون اصلاح” نامگذاری شده و هدف از آن جلب توجه مردم به سرطانهایی است که مردان به آن مبتلا می‌شوند.

به گزارش فرادید به نقل از هافینگتون‌پست، بنا به آنچه که در وبسایت این کمپین آمده، هدف از این کمپین “افزایش آگاهی از طریق گرامیداشت موهایمان است. موهایی که بسیاری از مبتلایان به سرطان آن را از دست می‌دهند.”

اما جدای از این موضوع، داشتن ریش فوایدی برای مردان دارد که بد نیست بدانید.

ریش می‌تواند روند افزایش سن را کُند کند

ریش شما می‌تواند ۹۰ تا ۹۵ درصد از اشعۀ فرابنفش را دفع کند و به این ترتیب مانع از ایجاد چین و چروک صورت و همچنین سرطان پوست شود.

ریش گذاشتن یعنی از شر موهای زیرپوستی خلاص شدن

آن موهای ریز، مزاحم و دردناکی که گهگاه زیرپوست صورت رشد می‌کنند، یارای مقابله با ریش را ندارند. همچنین دیگر خبری از قرمزی و التهاب پوست که معمولاً بعد از تراشیدن ریش اتفاق می‌افتد نیز نخواهد بود.

مردان ریش‌دار مردانه‌تر به نظر می‌رسند

اگر دوست دارید ظاهری مردانه داشته باشید، ریش داشتن به شما کمک زیادی می‌کند. طبق تحقیقی که در مجلۀ تکامل و رفتار بشر به چاپ رسید، هم زنان و هم مردان موی صورت مردان را به مردانگی بیشتر تعبیر می‌کنند. اما طول ایده‌آل ریش چقدر است؟ در این تحقیق گفته شده است که ریشی که ده روز رشد کرده، حداکثر جذابیت را دارد.

ریش اوقات فراغت بیشتری را رقم می‌زند

مردان بی‌ریش به طور متوسط ۳۳۵۰ ساعت از عمرشان را صرف اصلاح صورت خود می‌کنند. اما مردانی که ریش دارند، تقریباً به همان میزان وقت در اختیار دارند که به کارهای مورد علاقۀ‌شان مثل کتاب خواندن، ورزش کردن و کمک به همنوع اختصاص دهند.

ریش می‌تواند علائم آسم و آلرژی را کاهش دهد

موی صورت می‌تواند بخشی از غبار و گرده‌ها را پیش از اینکه وارد سیستم تنفس شما شوند، به دام بیاندازد. این امر مانع از ورود آلاینده‌هایی که بالقوه امکان ایجاد بیماری و عفونت را دارند به بدنتان می‌شود.

ریش شما را گرم نگاه می‌دارد

دقیقاً مثل موی سر، ریش نیز صورت را از عوامل بیرونی محفوظ نگاه می‌دارد. یک مرد کانادایی به نام پیت هیکی زمانی این فرضیه را تست کرد و در زمستان تنها ریش نیمی از صورت خود را تراشید. او شهادت می‌دهد که بخش ریشدار صورتش زمستان بسیار گرم و نرم‌تری را تجربه کرده است.

ریش پوستتان را مرطوب نگاه می‌دارد

مردانی که صورتشان را می‌تراشند باید برای جلوگیری از خشک شدن پوستشان بعد از اصلاح، از افتِرشِیو استفاده کنند. اما ریش به صورت طبیعی پوست را مرطوب کرده و روغنهای طبیعی که پوست تولید می‌کند را حفظ می‌کند. ریش به مثابه مانعی در برابر نیروهایی همچون باد و حوله عمل می‌کند و روغنهای اطراف چانه و لپها را حفظ می‌کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 403 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php