کد خبر : 173555 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

مهریه عجیب یک خانم ایرانی!

زوجی که ازدواج شان را با توجه به محیط زیست و حیات وحش کلید زده اند، اصرار دارند نامی از آنها برده نشود. آنها به گفتن سن و محل زندگی شان که تهران است بسنده می کنند و تاکید دارند که این تصمیم شان به هیچ وجه برای خود نمایی …

مهریه عجیب یک خانم ایرانی!

زوجی که ازدواج شان را با توجه به محیط زیست و حیات وحش کلید زده اند، اصرار دارند نامی از آنها برده نشود. آنها به گفتن سن و محل زندگی شان که تهران است بسنده می کنند و تاکید دارند که این تصمیم شان به هیچ وجه برای خود نمایی و گرفتن ژست های زیست محیطی که این روزها مد شده، نیست.

هرچند ۱۰ روز از درج این مهریه زیبا در عقدنامه آنها می گذرد، اما ماجرا تازه رسانه ای شده و می توان از آن به عنوان اتفاقی مثبت یاد کرد.

بانوی ۲۹ ساله ای که این مهریه را در نظر گرفته به جام جم می گوید: می توان به مهریه نگاه خودخواهانه ای نداشت و از آن برای کمک به انسان، حیات وحش و محیط زیست بهره گرفت.

او که یکی از فعالان انجمن یوز ایرانی نیز هست درباره تصمیم اش توضیح می دهد: یکی از همکارانم از من پرسید به عنوان یک دوستدار محیط زیست چه مهریه ای درنظر گرفته ای، همان لحظه به فکر ساخت آبشخور برای یوزپلنگ و دیگر گونه های جانوری افتادم. خانم طرفدار محیط زیست همان لحظه با همسرش تماس گرفت تا او را در جریان تصمیمش بگذارد.

آقای داماد نیز که ۳۲ سال سن دارد و شغلش پرورش گل و گیاه است، به جام جم می گوید: از تصمیم همسرم تعجب نکردم و با او همراه شدم، چون هر دو دغدغه های زیست محیطی داریم.

مرد جوان ادامه می دهد: تلاش می کنم به سهم خود از تخریب جنگل ها که در سراسر دنیا دارد اتفاق می افتد جلوگیری کرده و قسمتی از زمین را زنده نگه دارم.

روز عقد نیز زوج جوان به عاقد تصمیم خود را اعلام کردند، او نیز از چنین تصمیمی استقبال کرد. در این میان فقط باید هزینه ساخت آبشخور مشخص می شد تا در عقدنامه نوشته شود. زوج جوان نیز که از قبل به این مساله فکر کرده و هزینه ساخت آبشخور را از کارشناسان پرسیده بودند هزینه ساخت را هفت میلیون تومان در نظر گرفتند.

این درحالی است که مهریه عروس جوان ساخت یک آبشخور است که به احتمال زیاد درپناهگاه حیات وحش «دره انجیر» ساخته می شود.

زوج طرفدار محیط زیست تصمیم دارند در اولین فرصتی که این هزینه را در اختیار داشتند برای ساخت آبشخور اقدام کنند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 296 بار
برچسب ها : ،
دیدگاهتان را بنویسید

css.php