کد خبر : 162888 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶

ابتکار جالب برای مقابله با ریختن زباله! + عکس

شهردار شهر “سن نیکولاس د لوس گارزا” در شمال مکزیک تصمیم گرفت عکس افرادی که مقررات را رعایت نمی کنند و در خیابان ها آشغال می ریزند به صورت بزرگ در تابلوهایی در سطح شهر به نام تابلوهای شرم، نصب شود. بر روی این تابلوها، تصویر افراد به شیوه عکس …

شهردار شهر “سن نیکولاس د لوس گارزا” در شمال مکزیک تصمیم گرفت عکس افرادی که مقررات را رعایت نمی کنند و در خیابان ها آشغال می ریزند به صورت بزرگ در تابلوهایی در سطح شهر به نام تابلوهای شرم، نصب شود.

ابتکار جالب برای مقابله با ریختن زباله! + عکس

بر روی این تابلوها، تصویر افراد به شیوه عکس افراد زندانی طراحی شده و زیر آن نوشته شده است: “به دلیل کثیفی اش بازداشت شد”

پیتر سالغادو شهردار منطقه در کنفرانس مطبوعاتی گفت این مجازات عمومی به علاوه جریمه نقدی و بازداشت از این پس برای هر فردی که سه مرتبه آشغال ها را در خیابان رها کند عملی خواهد شد.

فردی که عکسش در این تابلوی بزرگ قرار داده شده از ماه می گذشته تاکنون سه مرتبه آشغال ها را در پیاده رو رها کرده بود.

سالغادو گفت که عکس نقض کنندگان مقررات به همراه اسامی آنها به صورت کامل بر روی تابلوهای شرم قرار داده خواهد شد.

در این شهر معمولا آشغال و زباله ها صبح ها به وسیله خودرو جمع آوری می شود که نزدیک شدن خود را به خانه ها اعلام می کند تا مردم زباله خود را بیرون بگذارند. با این حال برخی از افراد زباله های خود را شبانه در خیابان ها رها می کنند

شهردار اضافه کرد: روزانه ۲۵ تن آشغال و زباله که در خیابان ها ریخته شده اند جمع آوری می شوند. این آشغال و زباله ها باعث از کار افتادن کانال های دفع آب های روان و ایجاد مشکل به هنگام بارندگی می شود.

شهردار در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این تابلوها ناقض حقوق بشر نیست گفت: فرهنگ پاکیزگی باید تغییر کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 376 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php