کد خبر : 158043 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

پیشگیری از سرطان کبد با قهوه!

براساس مطالعه ای جدید نوشیدن قهوه می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد. قهوه در سراسر جهان به عنوان یک نوشیدنی روزانه مصرف می شود. اکثر مردم قهوه را برای بالا بردن سطح هوشیاری و جلوگیری از خواب آلودگی می نوشند. اما مطالعه اخیر محققان «انجمن جهانی …

براساس مطالعه ای جدید نوشیدن قهوه می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.

پیشگیری از سرطان کبد با قهوه!

قهوه در سراسر جهان به عنوان یک نوشیدنی روزانه مصرف می شود. اکثر مردم قهوه را برای بالا بردن سطح هوشیاری و جلوگیری از خواب آلودگی می نوشند. اما مطالعه اخیر محققان «انجمن جهانی تحقیق سرطان» واقع در انگلیس نشان می دهد که قهوه نه تنها برای هوشیاری مفید است، بلکه می تواند از بروز سرطان کبد نیز جلوگیری کند.

براساس یافته های این محققان، ارتباط مستقیمی بین رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی بدن و سرطان وجود دارد. آنها دریافتند که با نوشیدن یک فنجان قهوه در هر روز می توان خطر ابتلا به سرطان کبد را تا حد چشمگیری کاهش داد. قهوه و مشتقات آن می توانند در کاهش تجلی ژن های دخیل در التهاب تاثیر مثبت داشته باشند که این اثرات به نظر می رسد در کبد بیش از دیگر عضوها قابل ملاحظه است.

نتایج حاکی از آن است که مصرف قهوه می تواند آسیب DNA در سلول های خونی را کاهش دهد و DNA را از آسیب های خارجی محافظت کند. براساس این تحقیقات با مصرف یک فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان کبد تا حدود ۱۴ درصد کاهش می یابد. البته شایان ذکر است این نتایج در مورد مردان بیشتر از زنان صدق می کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 383 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php