کد خبر : 154588 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

آیا ماه رمضان فرصتی برای لاغر شدن است؟!

فلاح متخصص طب سنتی درباره افزایش و کاهش وزن در رمضان اظهار داشت: آنچه که ما در طب سنتی به آن اعتقاد داریم رعایت تغذیه صحیح در تمام طول سال است. به گفته وی اگر هر فرد بر حسب طبیعت و مزاج خود غذا مصرف کرده و تغذیه صحیح را …

آیا ماه رمضان فرصتی برای لاغر شدن است؟!

فلاح متخصص طب سنتی درباره افزایش و کاهش وزن در رمضان اظهار داشت: آنچه که ما در طب سنتی به آن اعتقاد داریم رعایت تغذیه صحیح در تمام طول سال است.

به گفته وی اگر هر فرد بر حسب طبیعت و مزاج خود غذا مصرف کرده و تغذیه صحیح را رعایت کند, قابلیت آن را دارد که وزن خود را کنترل کند. طب سنتی قائل بر آن است که آنهایی که چاق هستند, را لاغر و آنهایی را که لاغر هستند, چاق می‌کند. خیلی‌ها به اشتباه ماه رمضان را فرصتی برای افزایش یا کاهش وزن می‌دانند.

کلاً از فکر این که در این ماه بخواهند لاغر شوند افراد بیرون آیند

این متخصص طب سنتی افزود: کلاً از فکر این که در این ماه بخواهند, لاغر شوند افراد بیرون آیند چون از یک طرف فعالیت را کم می‌کنند و از طرف دیگر غذا را اضافه می‌کنند.

فلاح بیان داشت: از رفتارهای صحیح تغذیه‌ای شامل خوب جویدن غذاست که بسیار اهیت دارد. با آرامش جویدن غذا و تمرکز داشتن سر سفره بسیار در هضم غذا موثر است.

وی گفت:خیلی‌ها سر سفره آنقدر به مسائل فکر می‌کنند و حرص می‌خورند که ناخوداگاه باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود و بعد هم اقلامی که سر سفره قرار دارد رعایت کنند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: آنهایی که نمی‌خواهند چاق شوند, می‌گوییم از کره سر سفره نباید استفاده کنند. یا چیزهایی را استفاده کنند که کالری کمتری داشته ولی خوشمزه باشد و شکم را سیر کند.

فلاح ادامه داد: نکته کلیدی این است که اگر چند غذای مختلف سر سفره است و افراد مختلف با سلیقه‌های مختلف را ارضا می‌کند. نکته مهم ساده خوری است. دلیلی نیست که فرد از همه مواد سفره استفاده کند. این در تناسب اندام مهم است.

به این پست امتیاز دهید
دیدگاهتان را بنویسید

css.php