کد خبر : 154584 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

میزان دست مزد احسان علیخانی در ماه عسل ۹۴!

به گزارش میهن فال به نقل از هفته نامه «طلوع صبح» با بیان اینکه «با شروع ماه مبارک رمضان مطابق چند سال گذشته شاهد پخش برنامه ماه عسل از شبکه سه سیما هستیم»؛ افزود: تنها پس از پخش چند قسمت از این مجموعه به دلایل متفاوتی همچون عدم نوآوری در …

میزان دست مزد احسان علیخانی در ماه عسل ۹۴!

به گزارش میهن فال به نقل از هفته نامه «طلوع صبح» با بیان اینکه «با شروع ماه مبارک رمضان مطابق چند سال گذشته شاهد پخش برنامه ماه عسل از شبکه سه سیما هستیم»؛ افزود: تنها پس از پخش چند قسمت از این مجموعه به دلایل متفاوتی همچون عدم نوآوری در موضوع و اجرا،بد آموزی برای قشر مخاطب جوان و… انتقادات فراوانی به آن صورت گرفته است، اما انتشار اسنادی از قرار دادهای مالی این برنامه تلویزیونی و نحوه اسپانسرینگ صورت گرفته، تهیه کننده و مجری این برنامه احسان علیخانی را با چالشی جدی رو به رو خواهد کرد.

در ابتدا لازم به توضیح است که صداوسیما سازمانی دولتی است و کسی حق فروش آنتن آن که به نوعی بیت المال محسوب میشود را نداشته و حتی در برنامه هایی که به صورت مشارکتی تهیه میگردند، تمام درآمد ها به حساب سازمان واریز شده و پرداخت حقوق کارمندان از این درآمد ها صورت میگیرد.

میزان پرداختی سازمان صدا و سیما به تهیه کننده در برنامه های مشارکتی عظیم و با بیننده بالا در بهترین حالت به دقیقه ای ۵٠ هزار تومان میرسد، که اگر بخواهیم ماه عسل را از این اصل مستثنی کنیم و آن را جزء برنامه های مناسبتی مانند ویژه برنامه شب عید به حساب بیاوریم دقیقه ای ١٠٠ هزار تومان برای آن در نظر میگیریم که با محاسبه ای سرانگشنی در طول ٣٠ روز ماه مبارک رمضان مبلغ ٢۵٠ میلیون تومان عددی توجیه پذیر برای تهیه کنندگی این برنامه به نظر می‌رسد.

جالب است که بدانید شنیده ها حاکی از آن است که او مبلغ ١٢٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ریال معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان را برای یک ماه طلب کرده است، که علاوه بر این مبلغ ١٠٪ از دریافتی سازمان به عنوان حق آورندگی اسپانسر به آورنده حامی مالی تعلق می‌گیرد.

گفته می شود احسان علیخانی که تهیه کنندگی ویژه برنامه نوروز را نیز بر عهده داشت علاوه بر مبالغ دریافتی برای تهیه و مجری گری، ٢٠٠ میلیون تومان نیز به عنوان حق آورندگی دریافت کرد.

با توجه به اینکه در اکثر موارد عوامل تهیه برنامه ها از تصویربردار و صدابردار گرفته تا منشی صحنه و تدوینگر و… کارمندان سازمان بوده و حقوقشان را از سازمان می‌گیرند، پرداخت چنین مبالغی از جانب سازمان با وجود تمام بدهی هایش و تعدیل هایی که صورت میگیرد اصلا توجیهی نداشته و نیاز به شفاف سازی و پاسخ گویی به مردم دارد هرچند در رابطه با ماه عسل امسال اطلاعاتی از نحوه پرداخت حقوق عوامل در دسترس نیست و آنچه گفته شد روال کلی پرداخت در سازمان بود.

آنطور که شنیده ها حکایت می‌کند درنهایت سازمان صدا و سیما مبلغ هشت صد میلیون تومان را برای برنامه ماه عسل تصویب کرده که طبق محاسباتی که صورت پذیرفت نزدیک به چهار برابر بودجه برنامه های ویژه و مناسبتی و نزدیک به هشت برابر برنامه های روتین و متداول در تلویزیون ملی است.

درحالی که برنامه ای مانند خندوانه در شبکه تازه تاسیس نسیم با بودجه ای به مراتب کم تر توانسته در ساعات افطار جایش را درمیان خانواده های ایرانی باز کند و فرهنگ شادی و خنده ایرانی اسلامی را در جامعه جا انداخته و لبخند بر لب های مردم بنشاند.

به هر حال طبیعی نیست در شرایطی که بسیاری از هموطنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی قشر متوسط جامعه با ملاحظات اقتصادی عدیده ای رو به رو هستند افرادی یک شبه بیش از دویست میلیون درآمد کسب کنند و حتی در برنامه هایی که پیش از این رنگ و بویی دینی به خود گرفته و احساسات مردم را درگیر کرده به دنبال کسب درآمدهای نا متعارف باشند.

منبع: هفته نامه طلوع صبح

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، اسلاید ، مجله خبری بازدید 452 بار
دیدگاهتان را بنویسید

معصومه اسماعیل پور در تاریخ 5 تیر 1394 گفته : پاسخ دهید

سلام خسته نباشی ادرس دکتری که تو خیریه الا بود رو میخواستم

شایسته در تاریخ 5 تیر 1394 گفته : پاسخ دهید

سلام خیلی ممنون از شما بابت اطلاعاتتون پایدار باشید ان شا الله
بنظر منم خیلی وراجه و برنامه هاش اکثرا نمایشی هست و سیاه نمایی میکنه امسالم که کلا گند همه چی رو دراورده و اینکه اون اقازاده ای که پول میدزده و در میره که هیچ ولی واقعا متاسفم که پول بیت المال بی زبونو اقایون خودشون دو دستی تقدیم ایشون یا فوتبالیستا میکنن بعد میگن پول نداریم حقوق کارگرای زحمتکش یا معلمای بیچاره رو اضافه کنیم

مریم در تاریخ 4 تیر 1394 گفته : پاسخ دهید

با سلام. به نظرم مجری توانایی است بدون او ماه عسل قشنگ نمیشه.

ندا در تاریخ 4 تیر 1394 گفته : پاسخ دهید

اره مردمو اسکول میکنه راحت پول میگیره با جوسازی عای مزخرفش.وراجه بدم میاد ازش

سمیه در تاریخ 4 تیر 1394 گفته : پاسخ دهید

منم زیاد اطش خوشم نمیاد ولی سگش شرف داره به اونایی که میلیار میلیارد می دزدن و می زنن به چاک. نوش جون علیخانی و همه اونایی که حداقل وجودشو دارن که این چیزارو که تو جامعه ما موج می زنه رو نشون بدن

مهمان در تاریخ 3 تیر 1394 گفته : پاسخ دهید

این روزا همه نون عقل و زبونشونو میخورن نوش جان علیخانی عقل داره زبونم داره ……..

css.php