کد خبر : 147385 تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

عروس صحرا در چنگال داعش! + تصاویر

، شهر “تدمر” ملقب به “عروس صحرا” توسط تروریست‌های داعش اشغال شده و نگرانی‌ها درباره تخریب و نابودی میراث جهانی گران‌بهای موجود در این شهر رو به افزایش است. با اشغال بخش های زیادی از شهر تاریخی تدمر به دست تروریست‌های داعش، علاوه بر احتمال تکرار کشتارها و قتل‌عام مردم …

عروس صحرا در چنگال داعش! + تصاویر

، شهر “تدمر” ملقب به “عروس صحرا” توسط تروریست‌های داعش اشغال شده و نگرانی‌ها درباره تخریب و نابودی میراث جهانی گران‌بهای موجود در این شهر رو به افزایش است. با اشغال بخش های زیادی از شهر تاریخی تدمر به دست تروریست‌های داعش، علاوه بر احتمال تکرار کشتارها و قتل‌عام مردم بی‌گناه، نگرانی از تخریب مجموعه ای از میراث تاریخی بی‌نظیر در این شهر نیز افزایش یافته است.

عروس صحرا در چنگال داعش! + تصاویر

یکی از این آثار زیبا و کم نظیر، “تماشاخانه تدمر” است که بنای آن به قرن دوم میلادی باز می گردد و قدمتی نزدیک به ۲۰۰۰ ساله دارد. این بنای باشکوه تا سال ۱۹۵۰ میلادی (۱۳۲۹ ش) در زیر خاک مدفون بود و پس از آن با تلاش باستان‌شناسان سر از دل خاک برآورد تا یکی از جلوه های کم‌نظیر تاریخ و تمدن باستانی بشر باشد. اکنون این بنا و ده ها بنا و تمثال و تندیس تاریخی در دل “عروس صحرا”ی سوریه با خطر نابودی و انهدام کامل از سوی داعشی‌ها قرار دارد.

عروس صحرا در چنگال داعش! + تصاویر

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 269 بار
برچسب ها : ،
دیدگاهتان را بنویسید

css.php