کد خبر : 144846 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹

جوان ۱۹ ساله خریدار پرسپولیس کیست؟ + عکس

نزدیک به هفت سال از تصویب طرح واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گذشت و سرانجام از دی ماه سال گذشته بود که سازمان خصوصی سازی پروسه واگذاری این دو تیم را راه اندازی کرد و بعد از لغو ۲ مرحله از مزایده سرخابی ها، بالاخره نهم اردیبهشت این …

نزدیک به هفت سال از تصویب طرح واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گذشت و سرانجام از دی ماه سال گذشته بود که سازمان خصوصی سازی پروسه واگذاری این دو تیم را راه اندازی کرد و بعد از لغو ۲ مرحله از مزایده سرخابی ها، بالاخره نهم اردیبهشت این مزایده برگزار شد و یک هفته بعد مشخص شد که مشتریان خرید پرسپولیس نیز پوچ از آب درآمدند تا وضعیت آینده سرخابی ها همچنان در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

هیئت واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در شرایطی روز گذشته صلاحیت خریداران پرسپولیس را رد کرد که پیش از این ۳ شرکت با رقم های مختلف برای حضور در این مزایده اعلام آمادگی کرده بودند اما هر یک از آنها به دلایل مختلف با چراغ قرمز سازمان خصوصی سازی مواجه شدند.

در این مزایده شرکت استیل‌آذین و شخص حسین هدایتی مهمترین خریداران پرسپولیس به شمار می رفتند که با مبلغ ۲۹۶ میلیارد تومان به دنبال خرید باشگاه افتاد و پاکتش را بدون کم و کاست ارائه کرد. دومین شرکت، بهنام پیشروی کیش بود که با قیمت۲۹۸ میلیارد تومان به دنبال خرید باشگاه رفت ولی چون یک مشکل مالی داشت و به جای پول نقد، چک تضمینی ارائه کرده بود، رد صلاحیت شد. سومین ضلع این مثلث نیز فردی به نام علیرضا معظمی‌نیا بود که به ادعای خودش، پول ورود در مزایده را واریز کرده بود و حاضر است ۳۰۰ میلیارد تومان هم پول بدهد برای خرید باشگاه اما چون در زمان مزایده غیبت داشت، وی نیز رد صلاحیت شد.

در این مسیر اما شرکت بهنام پیشرو قصد داشت بدون پرداخت سپرده در مزایده شرکت کند. این شرکت در همین مرحله اول، کار را با ابهام شروع کرد و قصد داشت بدون طی روال قانونی وارد حوزه تیمداری شود که طبق قانون از لیست کنار گذاشته شد. دیگر شرکتی که برای خرید پرسپولیس پا وسط گذاشت نیز استیل آذین بود که به دلیل بدهی سنگین مالیاتی از لیست کنار رفت تا این مزایده به مرحله چهارم بکشد.

درباره شرکت استیل آذین که مالکیتش را حسین هدایتی برعهده دارد هیات رسیدگی به تایید صلاحیت اعلام کرد که آنها به دلیل بدهی‌های مالیاتی و بانکی قادر به شرکت در این مزایده نیستند.

جوان ۱۹ ساله خریدار پرسپولیس کیست؟ + عکس

در این باره شنیده می شود شرکت استیل آذین که در مزایده شرکت کرده بود، همان شرکت معروف حسین هدایتی نیست بلکه او در اقدامی عجیب شرکت دیگری به نام استیل آذین با پسوندی جدید به نام پسرش به ثبت رسانده و با این شرکت که به نظام بانکی بدهی ندارد وارد مزایده می شود. چراکه اگر همان شرکت قدیمی استیل آذین با شخص هدایتی وارد مزایده می شد، به دلیل بدهی به بانک ها مورد تایید قرار نمی گرفت. اما سازمان خصوصی سازی در بررسی شرکت جدید به اینجا می رسد که مالک شرکت، پسر ۱۹ ساله ای است. سپس سوالی مطرح می شود که آدمی با این سن و سال ازکجا ۲۹۰ میلیارد با خود آورده که پرسپولیس را بخرد.مجموعه این عوامل و ابهامات منجر به رد صلاحیت شرکت استیل‌آذین پسر می شود.

البته این سازمان برای شرکت مذکور راه باز گذاشته شده تا احیانا با رفع نواقص موجود در مزایده بعدی شرکت کند. بنابراین اگر شرکتی که مدیریتش را حسین هدایتی برعهده دارد، خواهان ورود به باشگاهداری حرفه‌ای است باید تا فرصت اعلام شده برای شرکت در مزایده چهارم موانع قانونی را از میان برده تا دوباره در لیست رد صلاحیت شده‌ها قرار نگیرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 170 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php