کد خبر : 144703 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

توهین جان بولتون به ایران

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و از اعضای برجسته موسسه آمریکن اینترپرایز گفت : حادثه اخیر تنگه هرمز نشان داد ایرانیان به سطحی تازه از گستاخی رسیده اند و می خواهند به آمریکا فشار وارد کنند. به گزارش میهن فال به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ جان بولتون درباره …

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و از اعضای برجسته موسسه آمریکن اینترپرایز گفت : حادثه اخیر تنگه هرمز نشان داد ایرانیان به سطحی تازه از گستاخی رسیده اند و می خواهند به آمریکا فشار وارد کنند.

توهین جان بولتون به ایران

به گزارش میهن فال به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ جان بولتون درباره تحولات اخیر در تنگه هرمز گفت: به باور من، توقیف کشتی مرکس تایگرس، کشتی بازرگانی که ایرانیان هفته گذشته آن را توقیف کردند، تلاش برای خنجر زدن از پشت به ماست زیرا جزایر مارشال،تحت قیومیت آمریکاست و ما مسئول دفاع از این جزایر هستیم. نیروهای سپاه پاسداران نیز تلاش کردند نزدیکترین چیز را برای توقیف یک کشتی آمریکایی پیدا کنند. از این رو، اسکورت کردن کشتی های دارای پرچم آمریکا در تنگه هرمز و خلیج (فارس) اقدامی کاملا موجه است.

وی درباره اینکه اگر اوضاع به یکباره دچار تنش شود چه خواهد شد گفت به باور من می بایست خود را برای دفاع از آزادی تردد در آب های بین المللی تنگه هرمز و خلیج (فارس) کاملا آماده نگه داریم. اگر ایرانیان بخواهند با توقیف یک یا چند کشتی، تردد در این آبراه حساس را بگیرند، بهای نفت در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می گیرد و این مساله ضعف آمریکا را نشان می دهد.

بولتون درباره هشدار رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه تنگه هرمز خط قرمز به شمار می آید و اینکه آیا رئیس جمهور آمریکا به چنین خط قرمزی معتقد است یا نه گفت بر اساس تجربه ای که داریم، دلیلی ندارد وی این کار را بکند. بین هزار و نهص و هشتاد و سه تا هزار و نهصد و هشتاد و هشت، با توجه به تهدید ایران برای حمله به نفت کش های کویتی، دولت ریگان با تغییر پرچم این نفت کش ها، پرچم آمریکا را روی آن نصب کرد و کشتی های جنگی را به خلیج (فارس) اعزام کرد تا این مساله را برای ایران کاملا روشن کند که بهتر است حتی به انجام این موضوع فکر هم نکنند.

وی ادامه داد این کار در حالی صورت می گیرد که وزیرخارجه ایران و وزیرخارجه آمریکا هنوز درباره برنامه هسته ای مذاکره می کنند. این نشان می دهد ایران به سطحی جدید از گستاخی رسیده است.

بولتن درباره اظهارات جو بایدن درباره توافق اتمی با ایران گفت با احترام به معاون رئیس جمهور و همه دولت، کسی حرف های دولت را در این خصوص باور نمی کند زیرا مصالحه پشت مصالحه صورت می گیرد و هر بار که به نظر می رسد خط قرمزی واقعی وجود دارد، دولت به شکلی از آن عقب نشینی می کند. از این رو ایران همه تلاش خود را می کند تا ببیند چه اندازه می تواند پیش بیاید و چقدر می تواند فشار وارد کند.

سران عرب منطقه خلیج (فارس) و شورای همکاری تا ده روز آینده به واشنگتن می آید. به نظر من آنها (ایرانیان) به سران عرب می گویند که ما به عنوان قدرت بزرگتر در اینجا خواهیم ماند ولی آمریکا رفتنی است.

وی درباره اینکه آیا سرانجام توافقی به دست می آید یا نه گفت : به نظر من رئیس جمهور اوباما هر توافقی را که روی میزش بگذارند، امضا می کند و می گوید که دستاورد بزرگی به دست آمده است ولی به نظر من ایران راهی روشن برای ساخت بمب بدست می آورد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار سیاسی ، مجله خبری بازدید 185 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php