کد خبر : 142102 تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

کم شدن مدت خدمت سربازی

جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، خبر داد افزایش مدت خدمت سربازی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد و امسال نیز کماکان دوره خدمت ۲۱ ماهه خواهد بود. به گزارش میهن فال به نقل از خبرگزاری مهر، سردار موسی کمالی گفت: با توجه به استقبال جوانان در …

کم شدن مدت خدمت سربازی

جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، خبر داد افزایش مدت خدمت سربازی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد و امسال نیز کماکان دوره خدمت ۲۱ ماهه خواهد بود.

به گزارش میهن فال به نقل از خبرگزاری مهر، سردار موسی کمالی گفت: با توجه به استقبال جوانان در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ و برنامه ریزی های انجام شده جهت استفاده بهینه از خدمت کارکنان وظیفه، فعلا بحث ضرورت افزایش مدت خدمت سربازی منتفی شد، در همین راستا با موافقت سردار ریاست ستاد کل نیروهای مسلح سرلشگر سید حسن فیروزآبادی افزایش مدت خدمت دوره ضرورت تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد و در سال ۱۳۹۴ نیز کماکان مقررات سال ۱۳۹۳ یعنی به مدت ۲۱ ماه دوره ضرورت استمرار خواهد یافت.

وی همچنین اعلام کرد: در اجرای بند الف ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت خدمت دوره ضرورت ۲۴ ماه بوده و در صورتی که مشمولان مازاد و یا کم تر از تعداد مورد نیاز باشد ستاد کل می تواند آن را به کمتر یا بیشتر از مدت فوق تغییر دهد، لذا در سال ۱۳۹۳ با توجه به تعداد مشمولین اعزامی و نیاز نیروهای مسلح تصمیم گرفته شد برابر قانون از سال ۱۳۹۴ مدت خدمت دوره ضرورت ۲۴ ماه تعیین شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بر این اساس مدت خدمت دوره سربازی ۲۱ ماه بوده و در مناطق عملیاتی و امنیتی ۳ ماه، مناطق محروم و بد آب و هوا ۲ ماه و نیز به ازای هر فرزند ۲ ماه کسر خواهد شد.

وی افزود: مدت خدمت کارکنان وظیفه مامور به دستگاههای غیر نظامی به جز یگان های حفاظت و دژبان هم چنان برابر مقررات سال ۱۳۹۳ مدت ۲۴ ماه خواهد بود و افزایش مدت خدمت سربازی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 363 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php