کد خبر : 141690 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

راز عمر طولانی پیرترین انسان های کره زمین +عکس

خانم ‘جرالین تالی’ ساکن اینکستر از مناطق حومه دیترویت در آمریکا که اکنون پیرترین انسان شناخته می شود ، راز طول عمر خود را ایمان به خدا می داند. او که در تاریخ ۲۳ مه ۱۸۹۹ در مونترو ایالت جورجیا به دنیا آمد و درجوانی مزارع بادام زمینی و پنبه …

راز عمر طولانی پیرترین انسان های کره زمین +عکس

خانم ‘جرالین تالی’ ساکن اینکستر از مناطق حومه دیترویت در آمریکا که اکنون پیرترین انسان شناخته می شود ، راز طول عمر خود را ایمان به خدا می داند.

او که در تاریخ ۲۳ مه ۱۸۹۹ در مونترو ایالت جورجیا به دنیا آمد و درجوانی مزارع بادام زمینی و پنبه زندگی می کرد ، جانشین ویور به عنوان پیرترین انسان کره زمین شده است.

تالی از خانواده ای است که ۱۱ فرزند داشتند و برای کار و درآمد بیشتر به اینکستر در میشیگان رفت و در آنجا با «آلفرد تاکی» ازدواج کرد؛ آنها در سال ۱۹۳۷ صاحب یک دختر به نام «تلما» شدند؛ شوهر وی در سن ۹۵ سالگی پس از ۵۲ سال زندگی مشترک در سال ۱۹۸۸ از دنیا رفت؛ «جرالین» دارای سه نوه و ۴ نبیره است.

خانم ” گروترود ویور” که پیش از این پیرترین انسان شناخته شده روی کره زمین بود ، روز دوشنبه هفدهم فروردین در سن ۱۱۶ سالگی در یک مرکز سالمندان در شهر آستین ایالت آرکانزاس آمریکا درگذشت.

مقام های ایالت آرکانزاس مرگ خانم گرترود ویور را که هفته پیش نام وی به عنوان پیرترین انسان شناخته شده جهان به ثبت رسید، تأیید کردند.

ویور که راز طول عمر خود را رفتار مهربانانه با مردم ذکر کرده بود، مدت کوتاهی در کانون توجه جهانیان قرار گرفته بود.

به گفته ‘کتی لانگلی’ اداره کننده مرکز بهداشت و توانبخشی ‘سیلور اوکس’ در شهر کادمن واقع در ایالت آرکانزاس، ویور از خواندن مطالب خبری مربوط به تبدیل شدن خود به پیرترین انسان سیاره زمین لذت می برد.

لانگلی با اشاره به اینکه ویور قطعاً از خواندن این مطالب لذت می برد، اضافه کرد که از دست دادن وی، ضایعه ای ویران کننده برای ما بود.

ویور در چهارم ژوئیه ۱۸۹۸ به دنیا آمد؛ زمانی که اعتبار وی به عنوان انسانی که طولانی ترین عمر را در جهان داشته تضمین می کرد.

اکنون بر روی کره زمین تنها چهار انسان شناخته شده وجود دارند که پیش از سال ۱۹۰۰ به دنیا آمده اند.

« اِما مورانو» یکی از قدیمیترین زنان در اروپا است؛ وی در ۲۹ نوامبر ۱۸۹۹ یک ماه قبل از پایان قرن ۱۹ در ایتالیا به دنیا آمده است؛ این زن سالخورده ترین زن اروپایی است که هنوز در خانه بدون کمک شخص دیگری به تنهایی زندگی می کند.

وی تنها بازمانده از یک خانواده ۸ نفره است؛ «اِما» در سال ۱۹۲۶ ازدواج کرد و تنها فرزند وی در سال ۱۹۳۷ بدنیا آمد که در ۶ ماهگی از دنیا رفت؛ در سال ۱۹۳۸ از شوهرش «جیووانی مارتینوتزی» جدا شد اما هرگز طلاق نگرفت و تا سال ۱۹۵۴ در یک کارخانه مشغول به کار بود و در ۷۵ سالگی بازنشسته شد.

وقتی از وی سوال شد راز طول عمر او در چیست٬ گفت: هر روز آب میخورم و شیشه بطری آب را از خود دور نمی کنم؛ برای صبحانه شیر یا آب با بیسکوئیت ؛ در طول روز دو تخم مرغ٬ برای ناهار ماکارونی با گوشت و برای شام فقط یک لیوان شیر می خورم.

وی ادامه داد: خواب یک عامل مهم در زندگی است و من هر شب قبل از ساعت ۷ میخوابم.

خانم «سوزانا موشات جونز» در ۶ ژوئیه ۱۸۹۹ در آلاباما آمریکا از یک مادر و پدر کشاورز متولد شد و اکنون ۱۱۵ ساله است؛ سوزانا سومین فرزند از ۱۱ فرزند خانواده است؛ فارغ التحصیل رشته موسیقی است اما والدین وی نمیتوانستند مخارج تحصیل وی را پرداخت کنند.

وی در سال ۱۹۲۳ به نیویورک رفت٬ پس از ۵ سال زندگی زناشویی از شوهرش جدا شد بدون اینکه فرزندی داشته باشد؛ سوزانا تا قبل از سن بازنشستگی یعنی ۱۹۶۵ از کودکان خانواده های ثروتمند پرستاری می کرد.

به گفته وی راز طول عمر او در این است که هرگز سیگار نکشیده و الکل نخورده است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 533 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php