کد خبر : 139803 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

قهوه دوست قلب شما!

قهوه دوست قلب شما! به گزارش میهن فال به نقل از تسنیم، خیلی از مردم عاشق نوشیدن قهره هستند. خبر خوب برای آنها اینست که مشخص شده خوردن ۵-۳ فنجان قهوه در روز میتواند خطر انسداد شریان ها را کم کرده و در نتیجه احتمال بروز سکته قلبی را کاهش …

قهوه دوست قلب شما!

قهوه دوست قلب شما!

به گزارش میهن فال به نقل از تسنیم، خیلی از مردم عاشق نوشیدن قهره هستند. خبر خوب برای آنها اینست که مشخص شده خوردن ۵-۳ فنجان قهوه در روز میتواند خطر انسداد شریان ها را کم کرده و در نتیجه احتمال بروز سکته قلبی را کاهش دهد.

دکتر Eliseo Guallar استاد اپیدمیولوژی دانشگاه جانز هاپکینز میگوید مصرف این میزان از قهوه میتواند رسوب کلسیم در جدار شریان ها را کاهش دهد. رسوب کلسیم در دیواره شریان ها موجب سختی آنها و یا به اصطلاح تصلب شرایین میشود و آن هم به نوبه خود زمینه بروز بیماری های قلبی را بیشتر میکند. او میگوید این تاثیر احتمال بخاطر کاهش ریسک بروز دیابت نوع دو است که بر سختی شریان های موثر است.

نتایج این مطالعه در مجله Heart منتشر شده است. مطالعات قبلی هم تاثیر مصرف قهوه بر کاهش سکته های قلبی و مغزی را نشان داده است.

در این مطالعه محققان بیش از ۲۵ هزار نفر از اهالی کره جنوبی با سن حدود ۴۱ سال را مورد بررسی قرار دادند. عادت مصرف قهوه در آنها بررسی شده و عروق قلبی آنها نیز به توسط سی تی اسکن بررسی شدند. سپس مشاهده کردند که رد طول زمان در آنها که قهوه بیشتری مصرف میکردند رسوب کلسیم در جدار عروق قلب آنها کمتر بوده است.

محققان میگویند قهوه حاوی بیش از یک هزار ماده شیمیایی از جمله آنتی اکسیدان ها است که میتوانند برای سلامتی مفید باشند. تحقیقات قبلی تاثیر مصرف قهوه در کاهش میزان بروز بیماری پارکینسون را هم نشان داده است. با این حال قهوه میتواند کلسترول را افزایش داده و موجب افزایش اضطراب شود. با تمام این اوصاف محققان با اضافه کردن شکر زیاد، شیرین کننده های مصنوعی و یا انواع کرم و پودر به قهوه موافق نیستند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 452 بار
دیدگاهتان را بنویسید

چاه ارت در تاریخ 26 اسفند 1393 گفته : پاسخ دهید

خوب بود
سایت خیلی مفید و آموزنده ای دارید
سپااااااااااااااااااااااااااس فراواااااااااااااااااااااااااااااااااااان

پیچ و مهره در تاریخ 26 اسفند 1393 گفته : پاسخ دهید

با تشکر از سایت خوبتون عااااااااااااااااااااااالی بود

css.php